Корейският концерн за електроника Samsung е спечелил значително повече през последното тримесечие на 2020 г., отколкото година по-рано. Според експертите, “вината“ е в стабилния бизнес с чипове и нарастващото търсене на дисплеи, правени от гиганта.

Южнокорейската компания обяви в четвъртък, че печалбата ѝ се е увеличила с цели 26,4% до 6,6 трилиона вона (4,9 милиарда евро) през месеците от октомври до декември, което е наистина впечатляващо. Приходите от продажби са се повишили с 2,8% до 61,55 трилиона вона (45,7 милиарда евро).

Въпреки добрите данни, обаче книжата се обезцениха с около 2% в рамките на сесията, защото анализаторите очакваха още по-добри резултати. През миналата година Samsung се възползва основно от увеличаването на интернет трафика в резултат на пандемията.

В резултат на това, търсенето на чипове памет за сървъри и персонални компютри се увеличи значително. Напомняме, че Samsung е лидер на пазара на чипове с памет, смартфони и телевизори.

Компанията очаква търсенето на чиповете ѝ да остане все така стабилно, както и по-високи продажби в бизнеса със смартфони през текущото тримесечие. Samsung, обаче предупреждава, че поради валутни ефекти и по-високите разходи, свързани с производството на чипове, печалбата може да бъде и по-слаба.

Samsung, които са най-големият производител на чипове за памет и дисплеи, бе предпазлив в прогнозите си, за разлика от много технологични компании, които спечелиха от блокадите заради коронавируса. Само часове по-рано Apple Inc. и Facebook Inc. отчетоха финансови резултати, които лесно надминаха прогнозите.

Като цяло, Samsung очаква глобалното търсене да се възстанови през 2021 г. Въпреки това, все още има несигурност поради пандемията, поясняват от концерна.

Фейсбук: „Епъл ни е най-голямата конкуренция“

Американският онлайн гигант Facebook надмина значително прогнозата за тримесечните си приходи след силен сезон на празничните реклами от страна на търговците на дребно, но предупреди, че предстоящите промени в поверителността на Apple могат да засегнат нейните приходи, като попречат на таргетирането на реклами.

Най-голямата социална мрежа в света обяви, че очаква да се сблъска със „значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.“, а Facebook прогнозира, че обновяването на операционната система за iPhone до iOS 14 ще започне да засяга приходите ѝ още в края на първото тримесечие.

Цената на акциите остана без промяна по време на следборсовата търговия, след като първоначално записа спад. Резултатите за четвъртото тримесечие валидираха фокуса на компанията върху улесняването на търговците на дребно в продажбата на продукти на потребителите на Facebook, които стоят предимно у дома заради коронавирусната пандемия.

Facebook пусна Facebook Pay и Facebook Shops, които позволяват на потребителите да кликват на реклами и да правят покупки без да напускат приложенията на компанията, включващи Instagram и WhatsApp.

Технологичният гигант твърди, че подкрепения от пандемията скок на онлайн търговията и насочването на потребителското търсене от услуги към продукти е помогнало за растежа на приходите, които се охлаждаха постепенно, докато бизнесът съзряваше.

Общите приходи, които се състоят почти изцяло от рекламните приходи от продажби, са нараснали с 33% до 28,07 млрд. долара през четвъртото тримесечие, завършило на 31 декември. Година по-рано сумата достигаше 21,08 млрд. долара.

Средната прогноза на анализаторите беше за тримесечни приходи от 26,44 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv. Месено активните потребители са се увеличили с 12 на сто до 2,80 млрд., над 2,75 млрд. души, колкото очакваха анализаторите.

Въпреки че е силна финансово, Facebook е изправена пред критики за разпространението на дезинформация и призиви за насилие, свързани с президентските избори в Съединените щати, включително и за щурмуването на Капитолия на 6 януари.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви пред инвеститори, че е искал да успокои тона на политическите разговори, защото „хората не искат политиката и споровете да надделеят в преживяването им в нашите услуги“.

Свързан с изборите мораториум за препоръките на политически групи на американски потребители ще стане нещо перманентно, а политическото съдържание в списъка с новини на социалната мрежа ще намалее.

Тези промени няма да засегнат финансовата прогноза на Facebook, твърди още Зукърбърг. Той обърна внимание и на Apple, за която заяви, че директорите на Facebook смятат все повече за най-големия конкурент на компанията, въпреки че производителят на iPhone печели само малка част от средствата си от дигитална реклама.

Бизнесът на Apple “зависи все повече от увеличаването на дял в приложенията и услугите“, коментира Зукърбърг, а тя се възползва от доминираща си позиция при платформите, за да „се намеси в това как нашите и чуждите приложения работят“.

Социалната мрежа, която е изправена пред антитръстови дела от страна на Федералната търговска комисия и дузина щати, обвинява Apple, че действа антиконкурентно. Анализатори твърдят, че Facebook би пострадала по-малко от промените в правилата на Apple, отколкото други компании, разчитащи на реклама.

„В крайна сметка не смятам, че Facebook ще бъде засегнат толкова много, колкото останалите, тъй като Facebook може да предложи заобикаляне на рекламното таргетиране“, коментира анализаторът Джонатан Кийс.

Apple с повишени доходи - причините

Акциите на Apple Inc. се обезцениха с повече от 3% в следборсовата сесия, след като предпазливите прогнози на ръководителите засенчиха тримесечните ѝ приходи, които за първи път достигнаха 100 млрд. долара.

Въпреки че компанията не предостави официална прогноза за четвъртото поредно тримесечие, ръководителите заявиха, че ръстът на продажбите от AirPods и други носими устройства ще се забави през текущото тримесечие.

Те също така предупредиха, че продажбите на услуги през периода ще бъдат по-слаби в сравнение с година по-рано.