Spotify Technology надмина прогнозите на Wall Street за приходите за третото тримесечие, след като компанията за музикален стрийминг отчете 19% годишен ръст на броя на плащащите за нейната премиум услуга абонати, подкрепен от търсенето в Европа и Северна Америка, предава Ройтерс.
Премиум абонатите, които носят по-голямата част от приходите на компанията, са достигнали 172 млн. души, малко над очакваните от анализаторите 171,7 млн.
Общите месечно активни потребители са се увеличили с 19% на годишна база до 381 млн.
Spotify печели от абонаменти и от пускането на реклами на потребителите, които не си плащат. Приходите от реклами, които пострадаха в разгара на пандемията, са нараснали със 75% през тримесечието спрямо същия период на миналата година до 323 млн. евро. Компанията планира да наеме стотици служители, за да подкрепи допълнително рекламните си продажби.
Общите приходи на компанията са се увеличили с 27 на сто до 2,50 млрд. евро на годишна база, над прогнозата на анализаторите за 2,45 млрд. евро по данни на Refinitiv.
Около 40% от премиум абонатите на Spotify са базирани в Европа, а 29% - в Съединените щати.
Компанията инвестира активно и в бизнеса си с подкасти, за да се конкурира с този на Apple, а през април пусна платена абонаментна платформа за подкастъри в Съединените щати.
Моментното състояние на Spotify
В момента Spotify има 3,2 млн. подкаста в платформата си спрямо 2,9 млн. в края на второто тримесечие.
„Въпреки че сме непреклонни в усилията си да бъдем най-голямата аудио платформа в света, все още сме в началото и тъкмо започваме“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек.
Spotify очаква приходите ѝ за четвъртото тримесечие да са в диапазона от 2,54 млрд. евро до 2,68 млрд. евро, а премиум абонатите между 177 млн. и 181 млн. Средната прогноза на анализаторите е за 2,62 млрд. евро приходи и 180 млн. абонати.
Компанията отчете 2 млн. евро нетна печалба за тримесечието спрямо загуба от 101 млн. евро година по-рано.
Visa отбелязва ръст на употребата на карти за самолетни полети
Потребителите постепенно се завръщат към летенето, но не достатъчно бързо за Visa.
Въпреки че разходите в чужбина с карти на компанията са нараснали с 38% през фискалното четвърто тримесечие на компанията, повече, отколкото очакваха анализаторите, фирмата предупреди, че широкоразпространеното затваряне на границите все още се явява пречка.
Пътуването в чужбина вероятно няма да достигне нивата отпреди пандемията до лятото на 2023 г., заяви главният финансов директор Васант Прабу.