Samsung Electronics вероятно е записала 45% скок на печалбата за периода от януари до март благодарение на по-големите продажби на смартфони, телевизори и уреди за дома, въпреки че резултатите на подразделението за чипове са се понижили заради буря, която спря производството в американския завод на компанията, предават запознати.

Прекарвайки повече време у дома заради пандемията, хората са заложили на покупки на високомаржова потребителска електроника, а това предизвика глобалния дефицит на чипове. Очаква се оперативната печалба на южнокорейския гигант за тримесечието да се е изкачила до 9,3 трлн. вона (8,2 млрд. долара), сочи прогноза на Refinitiv, събрана от 16 анализатори.

Това ще е най-високата оперативна печалба на Samsung за първото тримесечие от 2018 г. Приходите вероятно са нараснали с 12 на сто. Очаква се Samsung да обяви предварителните си резултати в сряда.

Изглежда мобилното подразделение е имало особено добро тримесечие и е спечелило от пускането на серията Galaxy S21 в средата на януари – повече от месец преди обичайното време за това.

Според Counterpoint Research най-големият производител на смартфони в света е обхванал около 23% от глобалния пазар през тримесечието, благодарение на пускането на по-евтини от обикновено премиум устройства. S21 струва с 200 долара по-малко от S20.

За сравнение, преди година компанията имаше 20% пазарен дял, а през предходното тримесечие, когато Apple пусна своя iPhone 12 – 16%.

Високомаржовите аксесоари като слушалките Galaxy Buds също са подкрепили бизнеса, твърдят анализатори. Те оценяват, че оперативната печалба на подразделението вероятно е скочила с повече от 1 трлн. вона спрямо година по-рано до 4,15 трлн. вона.

Бизнесът с телевизори и уреди за дома на Samsung се очаква да увеличи печалбата си повече от два пъти до около 1 трлн. вона.

Въпреки огромното търсене на чипове по света, печалбата на Samsung от звеното ѝ за полупроводници се очаква да спадне с около една пета до 3,6 трлн. вона. Причина за това е временното спиране на работата на завода на Samsung в Тексас след голяма зимна буря.

Южнокорейският гигант заяви, че през март производството се е върнало почти до нормалните си нива. Според анализатори загубата, свързана със спирането на работата на завода в Тексас, се равнява на около 300 до 400 млрд. вона.

Apple откри завесата за бъдещето

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук подсказа какво се случва с работата на компанията по автономен автомобил след скорошна информация, че компанията отново води преговори за създаването на собствена кола.

„По мое мнение самата автономност е основна технология. Ако по някакъв начин отстъпите крачка назад, колата, по много начини, е робот.

Една автономна кола е робот. И има много неща, които можете да направите с автономността. Ще видим какво прави Apple.”, заяви Кук в интервю в подкаста “Sway” на Кара Суишър, публикуван днес.

„Изследваме толкова много неща на вътрешно ниво. Много от тях все още не са виждали бял свят. Не казвам, че точно това няма да го направи.“, посочи лидерът на Apple.

Запитан дали Apple работи по кола или по технология за автомобили, Кук отказа да коментира.

„Обичаме да интегрираме хардуер, софтуер и услуги, и откриваме пресечните им точки, защото смятаме, че там се случва магията. Ето това обичаме да правим. И обичаме да притежаваме основната технология, стояща около това.“, допълни той.

Отдавна се очаква Apple да навлезе в автомобилния бизнес със собствено превозно средство или да продава своя технология на други производители на коли. Очакването беше подхранено от редица ходове, подсказващи, че компанията наистина планира да го направи.

За да укрепи инженерните си редици, технологичният гигант придоби стартъпа за автономни коли Drive.ai през 2019 г. Ако Apple пусне автономна кола, това може да я позиционира срещу Tesla, която също работи по собствени функции за самоуправление.

През 2018 г. Apple нае Дъг Фийлд, който по това време беше старши вицепрезидент по инженерните въпроси на Tesla, за да работи по автономните ѝ коли. Освен това привлече няколко други бивши служители на Tesla, в това число друг вицепрезидент по инженерните въпроси – Макъл Швекуч, който сега е старши директор по инженерните въпроси в Групата за специални проекти на Apple.

Мнението на Кук за Tesla и Мъск

Миналата година главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск дори заяви, че някога е опитал да започне преговори за продажбата на компанията на Apple, но Кук е отказал да се срещнат.

„Знаете ли, никога не съм говорил с Илон, въпреки че много му се възхищавам и много го уважавам заради компанията, която изгради. Смятам, че Tesla свърши невероятна работа не само по утвърждаване на лидерството си в сферата на електромобилите, но и в запазването му за толкова дълго време. Така че много им се възхищавам.“, коментира Кук в подкаста.

Наскоро медиите писаха, че Apple е близо до финализирането на сделка с Hyundai-Kia за производството на брандирани електромобили на Apple в завод на Kia в Уест Пойнт, Джорджия. В крайна сметка компаниите се разграничиха от твърденията.