Производителят на телекомуникационно оборудване Nokia обяви, че очаква оперативните маржове на бизнеса му с мобилни мрежи да останат без промяна през 2021 г. Компанията коментира това, след като разкри промените в стратегията си, които да преструктурират финландската компания в четири бизнес групи, предават информационните агенции.

Основният фокус на бизнеса с мобилни мрежи ще бъде върху преобръщането му, обяви Nokia. Тя очаква бизнесът да постигне сравним оперативен марж от около 0% през 2021 г. и той да се подобри значително в дългосрочен план.

Nokia обяви новата си стратегия през октомври. Според новия план компанията ще има четири бизнес групи, а главният изпълнителен директор Пека Лундмартк заяви, че фирмата „ще направи всичко възможно“, за да поведе в 5G битката.

„Правим значителна технологична инвестиция в насочването към тази нова стратегия. Готови сме да пожертваме краткосрочната рентабилност, за да се уверим, че наистина ще постигнем технологичното лидерство“, посочва Лундмарк във видео интервю.

Трябва да помним, че 5G ще бъде един 10-годишен цикъл, а ние сме съвсем в началото му.“, допълва още той.

Ходовете на компанията преди 5G

По-рано компанията сви прогнозата за оперативния си марж за 2020 г. от 9,5% до 9%, а за 2021 г. прогнозира оперативен марж от 7-10% за цялата компания. Оперативният марж на нейното звено Мрежова инфраструктъра, което включва оптични и фиксирани мрежи, ще бъде във висок едноцифрен диапазон през 2021 г.

Лундмарк пое ръководството на Nokia през месец август след продуктови проблеми за компанията, които доведоха до изоставането ѝ спрямо шведския ѝ конкурент Ericsson и китайската група Huawei в надпреварата за сделки за продажбата на 5G мрежово оборудване.

Няколко от висшите мениджъри напуснаха компанията, докато тя се насочва към нов оперативен модел, който ще влезе в сила на 1 януари.

Twitter отново с негативни промени

Американската микроблогинг платформа Twitter заяви, че ще спре приложението за стрийминг на живо Periscope, което придоби през 2015 г., предава информационната агенция Ройтерс.

Причината за решението е спадът на потреблението му през последните няколко години и големите разходи за поддръжкa. В публикация в блога си Twitter написа, че от известно време мобилното приложение e неустойчиво, когато става дума за поддръжката му.

Повечето от основните възможности, предлагани от Periscope, бяха интегрирани в Twitter, а компанията планира да премахне услугата от магазините за приложения до март 2021 г.

Видеата, които бяха споделяни в Twitter, ще останат с възможност да бъдат възпроизвеждани отново, а потребителите ще могат да свалят и архивират своето съдържание и данни от Periscope преди приложението да бъде свалено окончателно, разкри компанията.

Periscope беше пусната през вече далечната 2015 г. и бързо се превърна в популярен начин за споделяне и следване на събития на живо. Тя даде тласък на тенденцията, която накара конкурентни платформи като Facebook и Instagram да създадат собствени услуги за стрийминг на живо.

Но Periscope бързо се сблъска с проблеми, след като спортни събития бяха предавани нелегално онлайн през услугата, а в един от случаите се смята, че е стриймвано и изнасилване в реално време.

Това не е първата видео услуга, която Twitter придоби и следва това реши да спре. През 2012 г. тя купи услугата за кратки видеа Vine, която излезе от каквато и да е функционалност преди три години.

Още една платформа с технология за лицево разпознаване

Технологичният гигант Alibaba Group Holding разполага с технология за лицево разпознаване, която може конкретно да отличава членовете на уйгурското малцинство в Китай, сочи доклад на IPVM, която прави проучвания на наблюденията в индустрията, предава Ройтерс.

Докладът се появява в един интересен момент, в който групи за защита на човешките права обвиняват Китай, че е принудил над 1 млн. мюсюлмански уйгури да влязат в трудови лагери, и разкриват имена на фирми, които подозират, че имат участие в това.

Китай многократно е отричал да принуждава някого да влиза в т.нар. центрове за професионално обучение, а също така твърди, че районът Синдзян е под заплаха от ислямистки бойци.

Чувствителните теми карат китайските технологични фирми да са предпазливи. Те често се самоцензурират, за да избегнат недоволството на правителството, което стриктно контролира речта онлайн и което миналия месец публикува правила за следене на стрийминга на живо, които предстои да бъдат приети.

Базираната в Съединените щати IPVM публикува доклада си в сряда и заяви, че софтуерът има възможност да идентифицира уйгури. Въпросният софтуер се появява в услугата за модериране на съдържанието за уебсайтове Cloud Shield на Alibaba.

Китайският гигант описва Cloud Shield като система, която „открива и разпознава текст, снимки, видеа и гласове, съдържащи порнография, политика, насилствен тероризъм, реклами и спам, и осигурява проверка, маркиране, персонализирана конфигурация и други възможности“.

Архивиран запис на технологията показва, че тя може да изпълнява такива задачи като „проверка за очила“, „откриване на усмивка“, дали обектът е от етническа група и по-специално „дали е уйгур“.

Следователно, ако уйгур предава съдържание на живо в уебсайт, който работи с Cloud Shield, софтуерът може да засече дали потребителят е от тази етническа група и да отбележи видеото за разглеждане или премахване, твърди анализаторът на IPVM Чарлс Ролет.