Високото търсене на технологии за центрове за данни и графични карти гарантира силно нарастване на бизнеса на Nvidia. През последните три месеца приходите от продажби на компанията са скочили с 61% на годишна база до 5 млрд. долара.
Печалбата през четвъртото тримесечие на фискалната година, приключило през януари, нараства с почти 53 процента до около 1,46 милиарда долара (1,2 милиарда евро), обяви Nvidia след затварянето на американския пазар в сряда.
Игралният сегмент с бизнеса с графични карти остава най-големият източник на приходи на Nvidia с тримесечни продажби за 2,5 млрд. долара - с 67 процента повече от преди година. Картите се търсят не само от геймърите, но и за производството на криптовалути като биткойн.
Курсът на най-популярната в света криптовалута нарасна много рязко през последните няколко месеца, така че „копаенето“ на дигитални пари на компютъра отново стана по-привлекателно. След като началният бум на биткойна приключи, Nvidia се бореше дълго със свръх капацитет.
Бизнесът на центровете за данни на Nvidia отчита ръст с 97 процента на годишна база до 1,9 милиарда долара. Технологията за графичнте карти на Nvidia е много подходяща за приложения, базирани на машинно обучение, които се използват все повече и повече при обработката на изображения.
Приходите в автомобилния бизнес са спаднали с 11% на годишна база до 145 млн. долара. Nvidia снабдява автомобилната индустрия с електроника, а също така разработва платформи за автономно шофиране.
Сред партньорите са Mercedes-Benz и разработчикът на Robotaxi Zoox, който беше придобит от Amazon.
По време на конферентен разговор с инвеститорите главният финансов директор Колет Крес заяви, че глобалната криза при чиповете затруднява запазването в складове на водещите игрални чипове на компанията, представени миналата есен, и че чиповете вероятно ще останат в ограничено количество през първото фискално тримесечие.
Крес заяви, че анализаторите са изчислили, че добивът на криптовалута е допринесъл с между 100 и 300 милиона долара за приходите на Nvidia през четвъртото фискално тримесечие. Компанията очаква новите чипове за добив да генерират около 50 милиона долара приходи през първото фискално тримесечие, добави Крес.
За да обезсърчи „миньорите“ да използват чипове за игра, Nvidia ще започне да доставя софтуер със своите чипове, който забавя способността да добиват някои валути и след това отделно ще пусне специфичен за копаене чип.
Главният изпълнителен директор на Nvidia, Дженсън Хуан заяви пред медиите, че чиповете за копаене не се нуждаят от функции за игра, като например изходи за дисплея, което означава, че чипове, които може да не са подходящи за игри, могат да се използват вместо това за добив.
В следборсовата търговия книжата на Nvidia поевтиняха с около 2,5% заради опасенията за растежа на бизнеса с чипове за центрове за данни.
Microsoft отново „хвърля“ око на TikTok
Американският технологичен концерн Microsoft обсъжда възможността да отправи още една оферта за придобиване на приложението за споделяне на видео TikTok от неговия притежател ByteDance, ако споразумението на китайската компания с Oracle отпадне, съобщи в петък Fox Business, позовавайки се на източници от банковата сфера.
Според информацията Oracle все още се стреми да закупи TikTok, но „скептичната администрация на Джо Байдън забавя хода на този процес“.
През 2020 г. Microsoft наддаваше за операциите на китайското приложение в САЩ, след като администрацията на тогавашния президент Доналд Тръмп заплаши да затвори TikTok в страната, освен ако не бъде продадена на американска фирма.
Китайският собственик на приложението ByteDance обаче отхвърли офертата и вместо това избра компанията Oracle.
През миналата седмица продажбата на TikTok на Oracle беше отложена за неопределено време, тъй като компаниите чакаха администрацията на новия президент Джо Байдън да преразгледа политиките на Тръмп относно рисковете за сигурността, свързани с китайски фирми.
Didi атакува европейския пазар
Китайският гигант за споделено пътуване Didi Chuxing Technology планира да дебютира в Западна Европа, твърдят източници, запознати с въпроса. Целта на компанията е да открие нови пазари за растеж преди дългоочакваното си първично публично предлагане (IPO), се пише по темата.
Базираната в Пекин Didi, обмисля пускането на сериозни услуги за споделено пътуване на пазари като Великобритания, Франция и Германия, а идеята е това да се случи през първата половина на тази година, посочват двама източници, запознати с плана. Компанията вече е създала екип, който да се занимава с европейския пазар и наема още хора на отделните места, допълва друг източник.
Акциите на конкурента Uber Technologies, обаче записаха 2,7% понижение на стойността преди началото на борсовия ден, а тези на Lyft спаднаха с 0,7%. Didi се е насочила към нови места в момент, в който инерцията ѝ в Китай започва да отслабва. В азиатската страна тя има много добре доминиращ пазарен дял.
Компанията, подкрепена от гръмки имена на банки, в момента оперира в 13 държави извън родната си страна, а повечето са в Латинска Америка. През август тя започна да предлага своите услуги и в необятната Русия, отбелязвайки първото си директно насочване към Европа.
Освен това, вече е инвеститор и в базираната в Естония Bolt Technology – основния конкурент на Uber на континента. Didi ще се конкурира и срещу приложения като Gett, Ola и BlaBlaCar.
В Европа Didi ще се изправи пред една бързо променяща се регулаторна среда за технологичните компании. Миналата седмица върховният британски съд отреди, че Uber трябва да се отнася към шофьорите като към свои „работници“, да им дава право на платен отпуск, почивки и минимална заплата, докато използват приложението.