Италианско-френският производител на автомобили Stellantis спира рекламите си в Twitter, след като шефът на Tesla Илон Мъск придоби услугата за кратки съобщения.

„Спираме платените рекламни публикации, докато не получим по-ясна представа за бъдещето на платформата при новото ръководство", обяви компанията майка на Opel.

Преди това Мъск призна, че Twitter е претърпял „огромен" спад на приходите, откакто пое управлението преди десет дни, припомня DPA.

С този ход Stellantis се присъединява към списъка с големи компании, които са спрели да рекламират в Twitter, включително Volkswagen, United Airlines, General Mills, производителя на луксозни автомобили Audi of America и General Motors.

Американската фармацевтична компания Gilead Sciences също заяви, че компанията и нейното подразделение Kite спират рекламите си в Twitter. Правителствата по света също наблюдават с подозрение случващото се в Twitter.

След вълна от съкращения в американската компания германското правителство обяви, че новият собственик ще трябва да спазва и законовите изисквания в Германия и ЕС. Правителствен говорител заяви, че правителството си запазва правото да предприеме мерки, но все още не е взело решение за тях.

„Отчитаме много внимателно промяната в Twitter", каза той. ЕК също предупреди Мъск.

Twitter в борбата с fake news и предизборни кампании

Политиците използват социалните медии като Facebook, Twitter или Tiktok, за да се борят с горещата фаза на предизборната кампания в САЩ. Платформите обаче срещат трудности при овладяването на омразата, агитацията и дезинформацията.

Заплашва ли това и горещата фаза веднага след изборите

Във вторник гласоподавателите ще гласуват за мнозинството в двете камари на Конгреса. Според проучванията на общественото мнение Републиканската партия може да постигне големи успехи на т.нар. междинни избори и по този начин да парализира политически президента Джо Байдън до края на мандата му.

По време на предишните избори в САЩ цифровите платформи бяха използвани за масово разпространение на дезинформация. Този път корпорациите обещаха да бъдат по-добре подготвени.

Дезинформацията остава все така страшен проблем

Въпреки това според проучване 62% от населението смята, че дезинформацията застрашава демокрацията в страната. 53% от американците смятат, че кампаниите за дезинформация могат да попречат на хората да гласуват.

Това сочи проучване, поръчано от компанията NordVPN и цитираноот Handelsblatt. Освен това само 79% от вече регистрираните републикански избиратели са сигурни или много сигурни, че подадените гласове ще са точно преброени.

Преди две години, през октомври 2020 г., този дял все още беше 92%. От друга страна, доверието на избирателите на демократите всъщност се е повишило: от 90 на 9%. Това показват данните на Pew Research Center.