Ще има ли платени версии на Facebook и Instagram за Европа

Компанията, която държи правата на Facebook и Instagram предвижда да въведе платени планове на социалните платформи за Европа. Meta Platforms разработва план за платен достъп на потребителите на държавите от ЕС за ползване на двете от най-големите социални мрежи в света.

Според Wall Street Journal потребителите, които се намират на територията на ЕС ще трябва да заплатят по 14 долара за достъп до версии на Facebook и Instagram, в които няма реклами или да дадат съгласието си да виждат персонализирани реклами в безплатните версии на социалните платформи.

Американската медия цитира източници, според които потребителите на десктоп версията на тези платформи ще бъдат таксувани с около 10 евро на месец за използване на акаутите им в социалните мрежи Facebook и Instagram плюс таксата от допълнителни 6 долара за всеки свързан акаунт.

За получаването на достъп до тези приложения чрез използване на мобилен телефон потребителите ще дължат 14 долара, което е приблизително по 13 евро. Идеята достъпът до Facebook и Instagram да стане платен се обсъжда вече няколко месеца. Вече тя изглежда по-реална и осъществима.

Кое налага въвеждане на платен план за ползване на Facebook и Instagram

Много ползватели на социалните мрежи на Meta Platforms си задават този въпрос. До обмисляне на въвеждане на платен абонамент за използване на Facebook и Instagram се стигна след като социалната медийна компания беше глобена с 390 милиона евро от ирландски орган по поверителността на данни.

Meta Platforms получи обвинения за нарушаването на договорното правно основание за изпращане на потребителите реклами според тяхната онлайн активност.

В последствие от социалната медийна компания обявиха, че обмисля да въведе искането на съгласие от потребителите, с което да се позволи на бизнесите да насочват реклами към акаунти с определено поведение в социалните мрежи.

С въвеждането на подобна политика, Meta Platforms цели да отговори на редица регулаторни изисквания в региона.

Какво ще включва платения абонамент на Facebook и Instagram

Основно се предвижда платения абонамент на двете най-използвани социални мрежи в Европа да премахва рекламите, когато платформите се използват през декстопна версия. Този абонамент ще е задължителен за плащане от потребителите, които са отказали да получават персонализирани реклами.

Има вариант, в който социалните мрежи ще могат да се използват, дори ако човек не иска да плаща. В този случай потребителят ще трябва да разреши платформите да използват данните му, за да подбират персонализирани реклами според предпочитанията на потребителя.

Предвижда се предлагането на комбиниран абонамент, който ще позволи използването на социалните мрежи чрез компютър и мобилно устройство. Все още се обсъждат подробности около абонаментите, но се очаква да те да бъдат представени до няколко седмици.