Сайтовете за електронна търговия, оперирани от китайските компании Tencent Holdings и Alibaba Group Holding, бяха включени в най-новия списък на американското правителство на „пазари с лоша слава“, съобщиха от офиса на търговския представител на Съединените щати.

Кои знакови имена се намират в списъка

Списъкът идентифицира 42 онлайн пазара и 35 физически пазара, за които се съобщава, че участват или улесняват значително фалшифицирането на търговски марки или пиратството на авторски права.

„Това включва идентифицирането за първи път на AliExpress и екосистемата за онлайн търговия на WeChat – два значими базирани в Китай онлайн пазара, които според данните улесняват значително фалшифицирането на търговски марки“, се казва в изявлението от американска страна.

Китайските онлайн пазари Baidu Wangpand, DHGate, Pinduoduo и Taobao също продължават да бъдат част от списъка, заедно с девет физически пазара, разположени в Китай, „които са известни с производството, дистрибуцията и продажбата на фалшифицирани стоки“, допълват американските власти.

Alibaba заяви, че ще продължи да работи с правителствените агенции, за да отговори на притесненията за защитата на интелектуалната собственост в нейните платформи.

Tencent твърди, че категорично не е съгласна с решението и е „решена да работи съвместно за решаването на въпроса“. Тя допълва, че активно следи, възпира и действа при нарушения в нейните платформи и е инвестирала значителни ресурси в защита на правата на интелектуалната собственост.

Включването в списъка е удар по репутацията на компаниите, но не е свързано с преки санкции.

В отделен доклад същата служба посочва, че Съединените щати трябва да следват нови стратегии и да актуализират инструментите си за търговия, за да се справят с „водените от държавата, непазарни политики и практики на Китай“.

Съединените щати и Китай имат обтегнати търговски отношения от години по въпроси като митата, технологиите и интелектуалната собственост, редом с други.

САЩ твърдят, че Китай не е успял да изпълни някои ангажименти по т.нар. „Фаза 1“ от търговското споразумение, подписано от администрацията на предходния американски президент Доналд Тръмп.

От Intel – изморени от скептицизма на Wall Street

Американският производител на чипове Intel очаква приходите му да нараснат с малко под 2% през тази година, като ръстът се увеличава през последните години, докато главният изпълнителен директор Пат Гелсингер се бори за преобръщането на бизнеса на някога доминиращата в сектора компания, пише Bloomberg.

Приходите от продажби ще достигнат 76 млрд. долара през 2022 г., а след това ще нараснат със среден до висок едноцифрен процент през 2023 г. и 2024 г., обяви компанията по време на събитие за инвеститори, което организира в Сан Франциско. Анализаторите очакват 1% растеж за тази година, както и 3% за 2023 г. и 8% за 2024 г.