Поне 2 бранда заявиха, че ще се оттеглят от рекламирането в социалната платформа X на Илон Мъск, известна доскоро като Twitter. Причината е, че техните реклами, както и тези на други компании са били пуснати в акаунт, който промотира пронацистко съдържание, според репортажа на CNN.

Интересно е, че този проблем се проявява малко (почти седмица) след като новият изпълнителен директор на X – Линда Яккарино – излезе с публично потвърждение на ангажимента на компанията към брандовата безопасност за рекламиращите в платформата.

Да видиш рекламата си непосредствено до фашистко съдържание

Вчера Media Matters for America – организация с нестопанска цел в САЩ – публикува доклад, в който е установено че реклами на много популярни марки са пуснати във въпросния акаунт, споделящ издигащо нацистката партия и Хитлер съдържание.

Adobe и Gilead Sciences са част от марките, чиито реклами бяха публикувани заедно с туийтове на пронацисткия акаунт. NCTA и Gilead споделят, че са спрели да подават пари за реклама на платформата, веднага след като са разбрали за това.

NCTA коментира „Безопасността на бранда ще остане основен приоритет за NCTA, което означава спиране на рекламите в Twitter/X в обозримо бъдеще и силно ограничаване на органичното присъствие на NCTA в платформата.“

Няколко часа след като докладът на Media Matters бе публикуван и бяха забелязани реклами на други марки в акаунта, той беше спрян.

Политиките за ограничаване на лошото съдържание в X

X прави усилени опити за обратно привличане на рекламодателите в своята платформа, след като голяма част от тях се оттеглиха от нея при превземането ѝ от Илон Мъск наесен. Тогава немалко партньори на Twitter дадоха крачка назад заради опасенията си относно модерирането на съдържанието, масови съкращения и цялостна несигурност каква ще бъде бъдещата посока на социалната мрежа.

Самият той сподели преди месец, че X все още не е възстановил предишния си успех и за момента е с отрицателен паричен поток именно заради спада в основните приходи, идващи от реклами.

Якарино, новият CEO на ребрандираната компания, в своето първо официално интервю преди седмица сподели, че много от рекламодателите на платформата са се завърнали и компанията дори е близо до пробив.

В него тя наблегна и на политиката на X за „свобода на словото, а не на достъпа“, която цели да ограничава обхвата на законното, но лошо съдържание на платформата и да защити брандовете от показване на техните реклами заедно с такова съдържание. „Вашите реклами ще се излъчват само до съдържание, което е подходящо за вас“, каза Якарино в интервюто.

Миналата седмица X сподели за въвеждането на нови възможности за контрол върху безопасността на брандовете за рекламодателите, включително избягване показването на рекламите им до език на омраза, сексуално съдържание, нецензурни думи и пр.

Днес вече това изглежда някак иронично, след като стана ясно, че има още какво да се направи по въпроса с ограничаване на нежеланото съдържание и осигуряване на безопасно рекламиране в платформата.