Част от услугите на американския интернет гигант Facebook вчера изпитваха известни проблеми в рамките на целия ден. Засегнати бяха чат приложението Messenger, услугата за споделяне на снимки и видео Instagram и услугата за съвместна работа Workplace, конкретизираха от компанията.
„Работим по това да върнем нещата към нормалното състояние възможно най-бързо.“, коментира говорител на Facebook, цитиран от информационните агенции.
Сайтове за проследяване на подобни сривове показват, че има над 1800 случая, в които потребители са изпратили сигнали за проблеми с Messenger и 350 за Instagram.
Заради тази ситуация изпращането на съобщения в Messenger и на местно ниво в България е затруднено. Съобщенията се изпращат бавно или изобщо не достигат до получателите.
Все още не е ясно каква е причината за проблемите, но според някои източници причината може да се дължи на хакерска намеса.
Вчера пък Федералната търговска комисия и почти всички американски щати заведоха дела срещу Facebook заради стратегията ѝ за действие спрямо конкурентите и изтласкването на малките такива в периферията.
В свое изявление, комисията посочи, че ще търси съдебно решение, което „може, наред с други неща: да изисква отнемане на активи, включително Instagram и WhatsApp”.
Как така Oracle надмина всякакви очаквания
Американската технологична компания Oracle надмина прогнозите на Wall Street за приходите и печалбата за своето второ тримесечие, след като тенденцията за работа от дистанция подкрепи нейния облачен продукт и продажбите на софтуерни лицензи, предават инфорчационните агенции.
Компанията засили своите облачни услуги през тримесечието, след като хората продължават да работят от вкъщи, което пък ѝ помогна да засили позициите си срещу облачните предложения на по-големи конкуренти като Microsoft и Amazon.com.
Нетната печалба е нараснала до 2,44 млрд. долара, или 80 цента на акция, през второто тримесечие, завършило на 30 ноември, от 2,31 млрд. долара, или 69 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, Oracle е спечелила по 1,06 долара на акция, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 1 долар на акция, сочат данни на Refinitiv. Общите приходи са се увеличили с 2 на сто до 9,8 млрд. долара. Анализаторите очакваха сумата да достигне 9,79 млрд. долара.
През първата половина на тази година, когато бизнесът ѝ беше засегнат от пандемията, Airbnb съкрати една четвърт от работната си сила и се твърди, че е свила оценката си, като част от сделка за осигуряване на повече финансиране.
Сега, след невероятното си завръщане, компанията бележи успех след успех в рамките на дългоочаквания си дебют на Wall Street, точно когато ситуацията с пандемията отново се влошава и поставя под въпрос туристическата индустрия, пише CNN по темата.
Airbnb започна да се търгува снощи при цена от 146 долара за акция, което е над два пъти повече от цената ѝ за IPO-то и оцени компанията на над 100 млрд. долара. Книжата ѝ приключиха борсовия ден с леко повишение на стойността.
Пазарната капитализация от 100 млрд. долара представлява огромен скок спрямо предишния връх от 31 млрд. долара, постигнат при кръг за набиране на капитал през 2017 г. При сегашната капитализация стойността на Airbnb е по-голяма от тази на Uber и дори на Marriott и Hilton, взети заедно.
Силното представяне на компанията е поредният знак за инвеститорското търсене в това, което се оформя като добра седмица за технологичните компании, които стават публични. В сряда акциите на приложението за доставки DoorDash записаха 85% скок на стойността по време на IPO-то ѝ.
В интервю за CNN главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески заяви, че „никога не си е представял“ подобна година, каквато преживя компанията. Чески вярва, че има „две обяснения“ за по-силната позиция на компанията днес: едната е, че „хората все още искат да пътуват“, а втората е свързана със съвет от неговия баща.
„Напомня ми на нещо, което баща ми каза, докато растях, и трябваше да си го казвам често по време на най-тежките ни дни. Той каза, че нещата никога не са толкова добри, колкото изглеждат, и никога не са толкова лоши, колкото ни се струва.
По някакъв начин трябва да си напомниш това, за да намериш златната среда в тези пикове и спадове.“, коментира Чески.
Въпреки че DoorDash спечели от факта, че хората прекарват повече време у дома, Airbnb изглежда ще спечели от успешното пускане на ваксина срещу Covid-19, която помага за слагане на край на пандемията и ще позволи на хората да пътуват повече, казват експерти.
Кой какво е търсил през 2020
В година, в която светът се сблъска с пандемия, съвсем очаквано голяма част от търсенията в Google у нас са свързани с Covid-19, сочат годишните данни на интернет търсачката.
Без изненади термин на годината е „коронавирус“, а Google дори е извела цяла категория търсения, свързани с него, като „коронавирус съвети“, „извънредно положение“, „маски за лице“ и „зелен коридор“, които попадат сред най-търсените неща от българите във връзка с Covid-19.
В топ 10 на общите търсения в Google в България през 2020 г. попадат още неща, свързани с коронавируса, като “Google classroom” и „Microsoft Teams” – онлайн инструменти за учене от дистанция, и „Единен информационен портал“, където властите публикуват информация за развитието на Covid-19 в страната.