Европейският съюз приветства с широка прегръдка встъпването в длъжност на Джо Байдън в сряда като президент на САЩ, определяйки това като „нова зора“ за отношенията между Европа и Съединените щати.
Същевременно обаче настоя американските технологични компании да бъдат регулирани, за да спрат „тъмните сили“ на речта на омразата онлайн, предават информационните агенции.
САЩ и ЕС са водещи търговски сили в света, заедно с Китай, и имат близки културни, исторически и бизнес връзки, както и такива в сферата на отбраната. Доналд Тръмп, обаче се опита да постави встрани ЕС, като се застъпи за излизането на Великобритания от блока.
Изразявайки облекчението си от края на четирите години управление на Тръмп и политиката му „Америка на първо място“, лидерите на ЕС заявиха пред Европейския парламент, че формирането на нова глобална дигитална регулация заедно е от първостепенно значение.
„Тази нова зора в Америка е моментът, който чакахме“, коментира председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.
Но предупреди:
„Това чувство на облекчение не трябва да води до някакви илюзии. Тръмп може да бъде изпратен в историята след няколко часа, но последователите му остават“.
Фон дер Лайен коментира, че макар да не е възможно „пълното елиминиране на някои от тези тъмни сили“ като подстрекателството, което доведе до щурма на Капитолия на 6 януари, речта на омразата и фалшивите новини не трябва да бъдат допускани да циркулират свободно в интернет.
„Тази политическа власт, необуздана власт, притежавана от интернет гигантите, трябва да бъде обуздана.“, коментира Фон дер Лайен
Властите в Европейския съюз обсъждат нови дигитални политики, които според тях ще имат последици за Google, Facebook и Apple, но без собствени големи технологични компани регулирането на неприкосновеността на данните в дигиталното пространство и антитръстовото такова могат да стигнат само до този етап, в който са в момента.
В речта си Фон дер Лайен предложи създаването на Съвет за общи технологии между Европейския съюз и Съединените щати като първа стъпка към изготвянето на основа за глобална цифрова регулация, която другите по света могат да последват.
Амазон протяга ръка на Байдън заради ваксини
Amazon.com предлага да помогне на администрацията на Джо Байдън да ускори разпространението на ваксините срещу Covid-19, включително сред собствените си служители, пише Bloomberg.
В писмо от тази сряда Дейв Кларк, който е бъдещ главен изпълнителен директор на звеното за търговия на дребно на Amazon, поздрави президента Джо Байдън и вицепрезидента Камала Харис за встъпването им в длъжност.
Той повтори молбата си, която отправи и към Центровете за контрол и превенция на заболяванията миналия месец, служителите на компанията, които работят на първа линия, да получат ваксина „в най-ранния възможен момент“.
Въпреки че голяма част от корпоративните служители на Amazon в централата ѝ в Сиатъл и от другите ѝ офиси в момента работят от вкъщи, складовете на компанията, центровете за данни за облачни услуги и магазините на Whole Foods Markets останаха отворени по време на пандемията.
Кларк твърди, че Amazon има договор с доставчик на здравни услуги за поставяне на ваксини в нейните съоръжения.
„Готови сме да действаме бързо, стига ваксините да са налични“, пише той.
Кларк казва още, че компанията има възможност да използва своите операции, информационни технологии и комуникационни възможности, за да помогне на усилията на администрацията за масова имунизация.
„Нашият мащаб ни позволява незабавно да имаме значимо въздействие“ в борбата срещу болестта, пише още той.
В интервю, дадено по-рано през месец януари, Джей Карни – бивш служител на Байдън, който сега управлява екипа на Amazon, занимаващ се с политики и комуникации, обяви, че компанията е предложила помощ на екипа, работещ по прехода от едната администрация към другата.
„Дадохме предложения, нашия опит и сме отворени за всякакви идеи, които администрацията може да има, така че да помогнем.“, твърди Карни.
Същевременно Amazon е под натиск от регулаторите и Конгреса заради нарастващата си пазарна мощ и не е ясно дали администрацията на Байдън ще засили контрола над нея.
Откакто коронавирусът започна да се разпространява в Съединените щати, вторият по големина работодател в американския частен сектор направи значителни корекции в своята огромна логистична мрежа, така че да я приспособи за социалното дистанциране.
И все пак миналата година Amazon заяви, че 20 хил. от нейните служители са дали положителни проби за Covid-19 в първите шест месеца на пандемията. Някои работници и представители на властите отправиха критики за начина, по който интернет гигантът отговаря на кризата и смята, че реакцията му не е достатъчно добра.
ТикТок обръща парадигмата на разплащането
ByteDance пусна нова услуга за разплащания в Douyin, китайската версия на приложението за кратки видеа TikTok, пише CNBC.
Потребителите на Douyin могат да използват Douyin Pay, за да правят покупки през самото приложение. Създателите на видеа обичайно продават продукти или мърчъндайз, свързани с клиповете, които пускат в платформата.
“Създаването на Douyin Pay е за допълване на съществуващите основни възможности за плащане и в крайна сметка да подобри потребителското преживяване в Doyuin.”, посочва ByteDance в изявлението си. Компанията притежава както Douyin, така и TikTok.