Netflix е завършила миналата година с повече от 200 млн. абонати – цел, постигната благодарение на факта, че потребителите прекарваха повече време у дома заради пандемията и търсеха развлечения. Другата причина е заради нарастващото търсене на международни пазари, където стрийминг гигантът има значителна преднина пред много от конкурентите си.

По темата пишат запознати в детайли.

Компанията за филми и подкасти твърди, че вече може да генерира повече средства, отколкото са ѝ нужни и вече не очаква да трябва да заема пари, за да поддържа стратегията си за растеж. Цената на акциите на компанията се повиши с 12% по време на следборсовата търговия.

Netflix продължава да увеличава броя на абонатите си въпреки засилващата се конкуренция от нови стрийминг услуги като Disney+ на Walt Disney, Apple TV+ на Apple, HBO Max на AT&T и Peacock на Comcast. Всички те се появиха на пазара преди по-малко от година.

Компанията получи тласък от коронавирусната пандемия, която принуди хората да се откажат от редица развлечения – от ядене навън и ваканции до посещения на театри и концерти, след като икономиките се оказаха под блокада. Тъй като много хора прекарват повече време у дома, търсенето на стрийминг скочи.

Въпреки че повечето телевизионни мрежи ще бъдат без голяма част от оригиналното си съдържание заради спиране на работата по продукциите във връзка с Covid-19, Netflix е добре запасена със съдържание и това ѝ помогна да достигне нови висини.

По думите ѝ през 2020 г. е привлякла рекордните 37 млн. абонати, с което общият брой на потребителите ѝ достигна 203,7 млн. до края на 2020 г. Това е над два пъти повече спрямо три години по-рано, когато положението с компанията е далеч по-различно.

Макар Covid-19 да пречи на много от процесите по създаването на филми и сериали, в момента Netflix има над 500 заглавия, които са в постпродукция, т.е. са близо до момента, в който ще бъдат пуснати в платформата, допълва компанията. Миналата седмица тя представи новия си план за филми, съгласно който ще пуска по една премиера в платформата във всяка седмица на 2021 г.

Netflix създава съдържанието си много по-бързо в сравнение с телевизиите, което позволи на компанията да е по-добре подготвена да предлага свежо съдържание, когато пандемията започна – нещо, което други по-млади стрийминг услуги все още не могат да си позволят.

Още малко статистика за Нетфликс

Базираната в Калифорния компания твърди, че е генерирала 6,64 млрд. долара приходи през четвъртото тримесечие, което е над сумата от 5,45 млрд. долара година по-рано и надминава прогнозите на анализаторите. Но печалбата се е свила до 542 млн. долара, или 1,19 долара на акция, спрямо 587 млн. долара, или 1,30 долара на акция, година по-рано.

Анализаторите очакваха 1,36 долара на акция, сочат данни на FactSet. За тримесечието, завършило на 31 декември, Netflix е привлякла над 8,5 млн. абонати на нетна база, с е което е надминала собствената си прогноза за периода.

По-голямата част от растежа на Netflix е генериран през първите две тримесечия на 2020 г., когато Covid-19 и усилията за овладяването му трансформираха ежедневието на хората в много страни по света.

През последния период броят на новопривлечените абонати е спаднал на годишна база – нещо, което компанията очакваше.

Netflix е изпратила на служителите си по бутилка шампанско и конфети, за да отбележи преминаването на границата от 200 млн. абонати, твърди източник, запознат с въпроса.

Компанията отчете по-силен ръст на броя на абонатите на международните си пазари през четвъртото тримесечие спрямо този на вътрешния си пазар. Тя е добавила 860 хил. абонамента в САЩ и Канада през периода, но в Азия е привлякла 2 млн. абонати, 1,2 млн. в Латинска Америка и 4,5 млн. в региона, обхващащ Европа, Близкия изток и Африка.

Компанията се стреми към достигането до нови пазари в чужбина, включително в Субсахарска Африка, където представители на индустрията очакват стриймингът да направи бърза експанзия в следващите години.

През текущото тримесечие Netflix очаква да привлече още 6 млн. потребители, под половината на бройката, която отчете за същия период година по-рано, когато имаше огромен скок заради първите блокади във връзка с Covid-19.

Доналд Тръмп с последни ходове като президент

Американският президент Доналд Тръмп заяви, че e помилвал бившия инженер на Google, който беше осъден за кражба на търговска тайна от компанията за разработката на автономни коли няколко месеца преди да оглави конкурентното звено в тази област на Uber Technologies, предава Ройтерс.

На 18 август миналата година 40-годишният Левандовски беше осъден на 18 месеца затвор, след като през март се призна за виновен. Той не е в ареста, но съдия беше заявил, че може да влезе в затвора, след като пандемията на Covid-19 утихне.

Белият дом заяви, че Левандовски е „платил значителна цена за действията си и планира да посвети талантите си в името на общественото благо“.

Waymo, звеното на Alphabet за технология за автономно управление на коли, което се отдели от Google, отказва да коментира въпроса. Преди това компанията описа престъплението на Левандовски като „предателство“, а присъдата му като „победа на законите за търговската тайна“.

Помилването беше подкрепено от няколко лидери от технологичната индустрия, които застанаха зад Тръмп, включително инвеститорите Питър Тийл и Blake Masters, както и предприемача Палмър Лъки, посочва съобщение на уебсайта на Белия дом.

Левандовски е прехвърлил повече от 14 хил. файла на Google, включително графици за разработка и дизайн на продукти, на личния си лаптоп, преди да напусне и докато е договарял постъпването си в Uber.