Приложението на новата аудио социална мрежа Clubhouse ще се появи в тестова версия за потребители на Android в Съединените щати тази неделя, обяви компанията, подсказвайки за потенциална голяма експанзия на вътрешния си пазар, предават запознати.

Приложението, което набра популярност в началото на тази година, след като милиардерът предприемач Илон Мъск и други известни личности се включиха в разговорите на живо, предизвика такъв интерес, че вече има негови копия от стартъпи и по-големи конкуренти като Facebook и Twitter.

До този момент Clubhouse се предлагаше само за потребители на устройства на Apple и чрез покана. На някои пазари като Китай поканите се оказаха особено търсени, а част от тях дори се предлагаха на търг в онлайн магазини.

Но свалянията на приложението, които са един от измерителите на популярността му, значително са спаднали.

След като достигнаха пик от 9,6 млн. през февруари, свалянията на услугата се свиха до 2,7 млн. през март и 900 хил. през април, сочат данни на Sensor Tower.

Спадовете предизвикаха въпроси за дългосрочните възможности на платформата и дали нейният успех не се дължи отчасти на факта, че хората прекарват повече време у дома заради пандемията.

Дългоочакваната премиера за Android ще помогне за достигането до повече нови потребители в глобален план. Версията за Android ще бъде пусната на други англоговорящи пазари, а след това и в останалата част от света, само дни или седмици след пускането на бета версията в САЩ.

Clubhouse, която създаде категорията на аудио социалните мрежи, сега се изправя срещу играчи като Facebook, чийто главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви през април, че компанията му ще пусне редица аудио продукти.

Сред тях попадат и виртуални стаи в стила на Clubhouse, където потребителите ще могат да си говорят на живо. Освен това, компанията разработва начин, по който потребителите да откриват и слушат подкасти.

През януари Twitter заяви, че ще пусне нова функция, която ще позволи на потребителите да таксуват другите за достъп до техните аудио чат стаи във функцията „Spaces”, докато компанията се опитва да привлече повече създатели на съдържание. Тази функция е достъпна за потребители на Android от март.

В същото време на пазара за полупроводници

Разширените фабрики произвеждат фоторезисти, които мога да се използват в екстремно ултравиолетовата литография (EUV), модерна производствена технология, като се използват смоли и други материали, доставени от Япония в комбинация с местни налични разтворители.

Daikin създава съвместно предприятие в Южна Корея с местен производител на оборудване за производство на чипове. Компанията ще построи завод в страната на стойност 4 млрд. йени (36,6 млн. долара).

Заводът ще произвежда газ, използван в процеса на офорт, като се очаква да бъде въведен в експлоатация през октомври 2022 г.

В момента Daikin доставя материали за Южна Корея, произведени в Япония и Китай. Концернът се надява местното производство да подобри конкурентоспособността му.

Tokyo Ohka и Daikin доставят материали на големи производители на чипове в Южна Корея, включително на Samsung Electronics и SK Hynix.

В Тайван Shin-Etsu Chemical представи нова фабрика за фоторезист, в която като отделно инвестира около 30 млрд. йени за изграждане на централа и за повишаване на капацитета в заводите си в Япония.

Тайванският ѝ завод ще произвежда EUV литографски фоторезисти, които сега се произвеждат само в Япония.

Showa Denko Materials (бившата Hitachi Chemical), дъщерно дружество на Showa Denko, ще инвестира 20 млрд. йени, за да увеличи производството си на абразиви от силициеви пластини и печатни платки в Южна Корея и Тайван до 2023 година.

Японските химически компании увеличават инвестициите си в Южна Корея и Тайван, като според изчисления на Японската централна банка (ЯЦБ) преките чуждестранни инвестиции в химическия и фармацевтичния сектор са нараснали до 2019 г., особено по отношение на химикалите. Този растеж се дължи на материалите, свързани с полупроводниците.

Южна Корея и Тайван заедно съставляват половината от световния производствен капацитет при полупроводниците, използващи усъвършенствани 300-милиметрови пластини. Samsung Electronics и Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) извършиха капиталови инвестиции, увеличавайки търсенето на материали за полупроводниците, където японските компании имат предимство.

Tokyo Ohka подобрява своите изследвания, разработки и производство в чужбина, за да приспособи продукцията си към местното търсене.

„През последните три години направихме много инвестиции в чужбина, предимно в Южна Корея, Тайван и Северна Америка“, споделя представител на компанията. Тъй като не се очаква производителите на чипове в Япония да започнат да произвеждат полупроводници с помощта на EUV технологията в близко бъдеще, основните клиенти на компанията са в чужбина.

Притесненията относно веригите на доставка също стимулират увеличаването на производството на места, където търсенето е силно. Японското правителство постави по-строг контрол върху износа на полупроводникови материали за Южна Корея през 2019 г.

Какво казват от Южна Корея

В отговор южнокорейското правителство започна да насърчава вътрешното производство на широка гама от полупроводникови материали и производствено оборудване, за да намали зависимостта си от Япония.

Сеул насърчава инвестициите във и извън страната чрез субсидии за научноизследователска и развойна дейност, както и чрез данъчни облекчения. Японските производители на чипове могат да получат допълнителен тласък за увеличаване на капацитета си и в САЩ.