Meta Platforms, компанията майка на Facebook и Instagram, отчете първият в историята си спад на тримесечните приходи, след като икономическата несигурност накара рекламодателите да свият бюджетите си, предава Bloomberg.
Приходите на Meta са достигнали 28,8 млрд. долара през второто тримесечие, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за 28,9 млрд. долара. Очакванията на компанията за настоящото тримесечие също разочароваха.
Новината изпрати цената на акциите на Meta с над 6% надолу по време на следборсовата търговия. Усилията на компанията, свързани с рекламните продажби, са изправени пред предизвикателства.
Рекламодателите харчат по-малко заради икономическия натиск, което оставя Meta и нейните конкуренти да се конкурират за по-малки бюджети. Промените в правилата за поверителност на Apple направиха рекламите във Facebook и Instagram не толкова ефективни колкото преди.
Междувременно в опит за конкуриране с TikTok социалните мрежи показват на повече потребители кратки видеа – формат, с който рекламодателите все още свикват. Засега компанията не изкарва достатъчно пари от това внимание.
Всеки ден 2,88 млрд. души използват социалните мрежи на Meta, което е малко под средната бройка от 2,91 млрд., колкото очакваха анализаторите.
Как се движат цените на акциите
Цената на акциите на базираната в Менло Парк, Калифорния, компания спадна с 6,3 на сто, след като приключи сесията на ниво от 169,58 долара. От началото на годината книжата са загубили половината от стойността си.
Meta също така разкри, че дневната активна потребителска база на Facebook е нараснала до 1,97 милиарда потребители. Преди три месеца броят им е бил 1,96 млрд. Увеличението се противопостави на очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet, които смятаха, че броят на потребителите ще намалее.
Компанията отчете нетна печалба от 6,7 млрд. долара за второто тримесечие, като това е третото поредно тримесечие, в което печалбата на Meta намалява. Компанията не е имала такъв спад от четвъртото тримесечие на 2012 г. насам.
Промяната играе сериозен фактор
Meta преживява период на голяма промяна. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг се опитва да накара служителите да работя по-усърдно за задържането на потребителите, за привличането на млади хора и за предотвратяване миграцията към TikTok на ByteDance.
Meta интегрира повече Reels – формат за кратки видеа, напомнящ на TikTok – в своите приложения и започна да плаща на създатели на съдържание, за публикуват такива.
Освен това гигантът направи съществена промяна в алгоритмите на социалните си мрежи, за да се фокусира върху това да показва на хората нови видове съдържание от хора и страници, които те не следват.
Слабото рекламно търсене се отрази на средната цена на реклама в Meta, която спадна с 14% през тримесечието. Преди година компанията отчете увеличение от 47% на годишна база на средната си цена за реклама.