Компанията за онлайн запознанства Match Group работи по това да заобиколи системите за разплащания на Apple и Google, след като властите в САЩ и Южна Корея разхлабват хватката на технологичните гиганти около трансакциите, извършвани в приложенията, пише Wall Street Journal.

Базираната в Далас Match – компанията, която стои зад Tinder, Hindge и OkCupid – разчита на магазините за приложения, за да привлича нови потребители, Нейните услуги са свободни за сваляне, но потребителите плащат за абонаменти и други премиум услуги, като възможността да виждат кога друг потребител на Tinder чете съобщенията.

Таксите, които Alphabet и Google прибират от плащанията в приложения, са най-големият разход на Match, заяви главният финансов директор Гари Суидлър.

Apple и Google имат комисиона за плащания, извършени през приложения, които се предлагат в техните магазини. За Match тези такси представляват около 30% от приходите, които компанията получава от подобни плащания.

Apple срещу правосъдието

Миналата седмица федерален съдия в Калифорния реши, че Apple не може да блокира разработчици на приложения, които искат да изпращат своите потребители извън магазина за приложения, където да извършват разплащания. Разглеждането на практиката беше предизвикано от разработчика на популярната игра Fortnite – Epic Games.

Отделно от това през август властите в Южна Корея приеха закон, който влезе в сила във вторник и който изисква Apple и Google да отворят магазините си за приложения за алтернативни методи за разплащане. По-рано тази година Match обяви, че придобива базираната в Сеул социална мрежа Hyperconnect за 1,7 млрд. долара. По думите на Match бизнесът на Hyperconnect е засегнат от новата регулация.

“От моя гледна точка това е нещо като домино ефект по света“, коментира Суиндлър, който освен главен финансов директор е и главен оперативен директор на Match. “Смятаме, че и други юрисдикции ще последват примера“.

Match и сумите, които движи компанията

Match очаква тази година да плати около 500 млн. долара комисиони върху трансакциите си на Apple и Google, допълва той. Компанията не разкрива точната сума, нито желае да сподели каква е била тя през предходната година.

Компанията работи по алтернативна опция за разплащания, която се очаква да предложи на потребителите на Hyperconnect в следващите месеци, коментира Суидлър. Подобна възможност ще бъде предложена и на потребителите на Apple в резултат на решението на калифорнийския съд.

Match планира да даде отстъпки на потребителите, които плащат директно на компанията, но подробностите за цените все още не са уточнени.

Потенциално спестените средства ще зависят от това колко потребители решат да променят начина си на плащане, твърди Суидлър. Компанията имаше около 15 млн. плащащи клиенти през тримесечието, завършило на 30 юни, което е с 15% повече спрямо година по-рано.