Може да има нов номер в името си, но новият iPhone 13 изглежда повече като един от S моделите на компанията, отколкото като нещо друго, пише Стив Ковач в коментар за CNBC.
Apple представя новите си модели смартфони в т.нар. тик-так цикъл. В „тик“ годините обикновено предлага нов дизайн и свежи функции, а в „так“ годините запазва нещата почти същите, но с подобрения на неща като скоростта и живота на батерията. (Това са S моделите).
Но във вторник беше представен iPhone 13, вместо iPhone 12S, като има само леки подобрения спрямо миналогодишния модел. Това обяснява защо Apple отдели толкова голяма част от презентацията си, за да говори за функции като живота на батерията и подобрения на камерата. Нямаше много нови неща, с които да се похвали.
Какво следва
През тази седмица ще се видят много коментари за това как iPhone 13 е скучен, слаб или просто е незначителна актуализация спрямо миналогодишния модел. В това има голяма доза истина. Но то също така пренебрегва реалността относно това къде се намира в момента смартфон технологията.
Всички – от Apple до Samsung и Motorola – достигнаха до точката, в която е нужна повече от година, за да се разработи някоя ключова функция, която да направи пробив. И това е ОК за по-голямата част от техните клиенти.
Смартфоните станаха толкова добри, че хората могат да ги задържат по три или повече години, без да се чувстват изостанали. Така че дори и един нов модел да изглежда незначително надграждане спрямо предходната година, това надграждане е много по-значимо за някой, който използва модел на три или четири години.
Изглежда, че голяма част от данните подкрепят тази теза. Анализаторите от Wedbush прогнозираха, че Apple все още е в средата на своя „суперцикъл“ на продажбите на iPhone, който започна миналата година с iPhone 12. Въпросният модел включваше нов дизайн и 5G свързаност.
Защо все пак Apple ще успее
“Apple остава в средата на най-силния си общ продуктов цикъл от около десетилетие“, твърди анализаторът на Wedbush Дан Айвс в бележка до инвеститорите.
Той допълва, че има около 250 млн. собственици на iPhone с модели, които са на по над три години. Това е огромен брой потенциални клиенти, които са готови да се сдобият с по-ново устройство.
Урокът: Ако оценявате новия iPhone и какво означава той за продажбите, е важно да погледнете отблизо последните няколко години, вместо да сравнявате с моделите от миналата година. Именно това ще правят клиентите, които всъщност ще си купят новите смартфони.