Социалните медии често са смятани за една от най-големите потребности във всеки бранд. Това е вярно, но дали само с тях можем да осъществим целите си в дигиталния свят?
Тези пространства са толкова претрупани и „шумни“, че все по-вероятно става да се изгубите в общия фон и да потънете в обемите от информация. На помощ идват алтернативите.
Последователите ви в социалните мрежи не ви принадлежат, което означава, че ако „Инстаграм“ например реши да промени алгоритъма си, постовете ви може въобще да не достигнат до потребителите и да започнат да ви носят повече негативи.
Затова от първия ден вие трябва да се борите сериозно да изградите своята собствена аудитория. Уебсайт, нюзлетър и други инструменти, които са директно под вашия контрол и могат да ви помогнат да постигнете значително по-голяма доза консистентност и по-голяма независимост.
Въоръжете се с търпение, обаче, както и с време и постоянство – ще са ви нужни повече, отколкото за социалните мрежи.
Дигиталната реклама не е синоним на рекламата в социалните медии. Тя е много по-всеобхватна форма, включваща също SEO и ремаркетинг. Google Ads вероятно е най-важното дигитално пространство за реклама, в което трябва да сте активни.
Причината е, че всички използват търсачката, когато имат нужда от нещо, с ясното намерение да го получат. По-рядко търсим в „Инстаграм“ и във „Фейсбук“, отколкото в Google, усещали сте се, нали?
Особено ако продавате директно от уебсайта си, трябва да помислите и за ремаркетинга. Той е чудесна възможност да напомните на потенциалните си бъдещи потребители, че са разгледали продуктите или услугите ви, но все още не са купили от вас.
Интернет пространството е пълно с разни съвети и трикове, които значително улесняват живота на хората по света. Затова и конкурирането за пространството вътре става все по-трудна задача.
Създаването на съдържание ще ви помогне да станете лидер на мнение в индустрията, в която се развивате особено ако успеете да накарате потребителите сами да започнат да търсят вашите материали съвсем целенасочено.
Освен в социалните мрежи, такова съдържание можете да разпространявате чрез специална секция в сайта си, в платформите за видео споделяне и т.н. Отминаха дните, в които само една реклама, която изважда на показ даден бранд, е достатъчна за стимулиране на продажбите. Днес хората търсят и добавена стойност, преживяването от покупката, силното превъзходство на продукта, който докато проучват от кой да си купят.
Социалните медии се променят светкавично – например преди около година никой не знаеше за TikTok, докато днес това е едно от водещите приложения. Колелото се върти непрекъснато и докато маркетолозите се научат как да се възползват от една платформа, обикновено вече пристига следващата.
Футболът и „Туитър“
Звездата на Борусия (Дортмунд) Ерлинг Холанд се ядоса страшно много на Туитър и принуди социалната мрежа да предприеме действия по негово желание. Това се случи, след като норвежецът публикува своя снимка в Туитър по време на тренировка, на която гледа сърдито.
Към нея, футболистът написал и следното описание:
"Когато видя, че още не съм верифициран" и добавил ядосан емотикон, който допълнил чувството на разочарованието на футболиста.
Нападателят има акаунт в социалната мрежа чак от 2013 година и има почти 300 000 последователи, но до скоро акаунтът му не беше верифициран със синьото тикче, характерно за по-известните профили, на които е възможно да се направи имитация. Това изглежда го е подразнило сериозно и младата, перспективна звезда леко е "поизнудила" от „Туитър“ да поправи тази несправедливост и да си свършат работата.
Малко след като публикува сърдитата си снимка, Холанд е получил желаната от него верификация. По този повод младият норвежец пуснал своя снимка, на която подскача от радост и я придружил със следния текст:
"Ерлинг, когато най-накрая беше верифициран."
Социалните медии в България и политиката
В серия от видеоклипове във Фейсбук премиерът на България Бойко Борисов се хвали колко много пари от хазната дава правителството за образование, здравеопазване и за социални мерки.
Решенията са взети днес от Министерския съвет на редовното му заседание, което не се провежда в обсажданата от месец от протестиращи сграда на правителството на "Дондуков". Видеата показват премиера сам пред компютър, чрез който общува с министрите.
"Поехме и изпълняваме стриктно ангажимент длед ангажимент, свързани с обновяване и модернизиране на кабинетите по математика и природни науки в 160 училища в България. За да се учат нашите деца в модерни класни стаи и във възможно най-добрите условия, с колегите ми от Министерския съвет днес отпуснахме по бюджетите на общините 16 586 976 лв.“ – заявява премиерът.
"Средствата са за реализирането на дейности по национална програма. Тя е насочена главно към училища с иновативни практики и за развитие на иновации в областта на природните науки, дигиталните технологии и математиката."
Втората хвалба отново е свързано с работата на образователното министерство:
"Важна подкрепа оказваме и на нашите студенти. Отпуснахме до 100 милиона лева за подобряване на материалната база в студентските общежития и за стипендии.
От години с действията ни показваме, че образованието е дългосрочен и неотменен приоритет за правителството. Това правим и днес.
Защото именно образованието и науката са в основния арсенал от средства за справянето с всички предизвикателства в днешния ден".
Третото е в сферата на здравеопазването, а встъпителният текст гласи:
"Всеки ден работим за още по-добрите и модерни здравни грижи в болниците за българските пациенти. С нови 42 високопроходими линейки с животоспасяващо оборудване ще бъде подсилена системата на Спешната помощ.“ – заключи премиерът.