Коронакризисната 2020 г. генерира сериозен спад в отчета на испанската телекомуникационна група Telefónica - с последици за текущата година. Ето защо компанията очаква само да „стабилизира“ приходите и оперативната печалба за 2021 г., както Telefónica обяви в четвъртък в Мадрид.
Очакванията са значително по-предпазливи от прогнозата на дъщерното дружество Telefonica Deutschland, което представи резултатите си за изминалата финансова година предния ден, предава DPA.
Дивидентът също не изглежда розов: Telefonica възнамерява да намали дивидента си за текущата година с една четвърт до 0,30 евро - първото намаление от 2016 г. Ходът има за цел да помогне за намаляване на огромния дълг на компанията и да набере пари, нужни за разширяване на инфраструктурата.
През 2020 г. нещата се развиха по-малко гладко за испанската група, тъй като пандемията и неблагоприятните валутни курсове, особено в Латинска Америка, оказаха влияние върху бизнеса. В сравнение с предходната година приходите са намалели с 11 процента до 43 млрд. евро, а оперативната печалба, коригирана спрямо еднократни ефекти, е спаднала също с 11% до 13,5 милиарда евро.
Twitter издава бъдещи свои планове
Twitter Inc. даде първи подробности за потенциален абонаментен продукт, който ще позволи на хората да таксуват последователите си за достъп до специално съдържание или преживяване, част от по-широкото усилие на платформата за диверсификация на източниците на приходи и предоставяне на възможност на високопрофилните потребители да печелят пари от услугата.
Компанията спомена нова функция, наречена Super Follows, по време на „Деня на анализаторите“ в четвъртък, която тя описа като „абонамент за акаунт“, при който потребителите могат да таксуват други в услугата за определено съдържание.
Това може да са редица неща, включително ексклузивни туитове, специален достъп до директни съобщения с друг потребител или аудио разговори или платен бюлетин, казва Кайвон Бейкпур, ръководител на продуктите в Twitter.
Компанията планира да пусне Super Follows „по някое време тази година“. Акциите се покачиха до рекордно високи стойности по време на обявяването на продукта и заради оптимистичната прогноза за продажбите и ръста на потребителите през 2023 г.
Базираната в Сан Франциско Twitter наскоро закупи стартъпа за бюлетини Revue, а мениджъри заявиха, че са развълнувани от възможността да позволят на създателите на нюзлетъри да изградят плащаща аудитория за услугата. Компанията обмисля също така „бакшиш“, или вариант да позволи на потребителите да дарят пари на хора, които обичат да следват, и да таксува за Tweetdeck.
„Също така смятаме, че финансираният от аудитория модел, при който абонатите могат директно да финансират съдържанието, което оценяват най-много, е траен стимулационен модел, който привежда в съответствие интересите на създателите и потребителите“, каза Дантли Дейвис, главен дизайнер в Twitter. Предполага се още, че Twitter ще взема част от абонаментната такса.
Информационните агенции съобщиха по-рано, че Twitter проучва потребителските функции за абонамент, а главният изпълнителен директор Джак Дорси обсъди по време на скорошно интервю идеята да се плаща за „отключване“ на съдържание или „бакшиш“ на друг потребител.
Почти 90% от продажбите на Twitter идват от реклама, която може да има сезонен характер и лесно да се влияе от фактори извън контрола на компанията. Например приходите спаднаха с 19% през второто тримесечие по време на разгара на блокиранията заради пандемията.
Как се движат акциите на Twitter
Акциите на Twitter завършиха деня с ръст от около 4% до рекордните 74,59 долара. Актуализациите за продуктите бяха споделени по време на събитието за анализатори, което продължи повече от три часа и обхвана редица различни области от бизнеса на Twitter.
По-рано в четвъртък Twitter си постави за цел да удвои годишните си приходи до 7,5 млрд. долара до 2023 г. и заяви, че очаква да увеличи потребителската си база средно с почти 20% във всяка от следващите три години.
Въпреки интереса си към абонаментите Twitter казва, че по-голямата част от ръста на приходите си ще дойде от целенасочена реклама, а ръководителите твърдят, че Twitter има много място за растеж в пренаселената дигитална рекламна индустрия.
Така, например, компанията генерира 85% от приходите си от реклами от маркетинг на марки, което означава, че само малка част от приходите идват от по-специфичните и подробни реклами с директен отговор, които често водят до по-директни продажби.
Тези реклами с пряк отговор станаха все по-важни, като се има предвид стремежът към пазаруване онлайн, а Twitter работи за укрепване на предложенията там, за да привлече повече малки и средни рекламодатели, които съставляват по-голямата част от рекламната база на Facebook Inc.
Ръководителите на Twitter също разговаряха в четвъртък за необходимостта да действат по-бързо, изтъквайки, че исторически компанията се е развивала твърде бавно, когато става въпрос за пускане и тестване на нови продукти.
„Съгласни сме, че бяхме бавни“, каза Дорси в началото на събитието. Ако ни сравнявате с нашите конкуренти на пазара, това е особено категорично вярно“.
В допълнение към целите за приходите и ръста на потребителите Twitter също заяви, че иска да „удвои скоростта на развитие“ до 2023 г., което означава „удвояване на броя на изпратените функции от служител“.