Китайският оператор на приложение за кратки видеа ще набере 5,4 млрд. долара от листването си в Хонконг, достигайки максималната си цел за набрани средства, след като е регистрирал силно търсене от инвеститорите, пишат запознати по темата.
Първичното публично предлагане ще стане най-голямото в света от над една година насам и ще оцени компанията на близо 61 млрд. долара. Kuaishou, която е подкрепена от Tencent Holdings, се конкурира с китайската компания ByteDance, която стои зад TikTok, и сестринското й приложение Douyin.
И двете компании се радват на едно добро и растящо търсене от младите китайци на гледане и записване на кратки видеа на смартфоните им. Едноименната платформа за кратки видеа на Kuaishou е втората по големина в света, сочат данни, а услугите ѝ в Китай са имали средно 305 млн. активни потребители дневно през деветте месеца до септември.
Kuaishou, чието име на китайски се превежда като „бърза ръка“, ще продава акции на цена от 115хонконгски долара (14,80 щатски долара) на акция, което се счита за таван. Търговията с книжата ѝ ще започне на 5 февруари.
IPO-то помага за заздравяването на позициите на Хонконг като пазар за големите китайски технологични групи. Книжата на тези компании поскъпват, като цената на акциите на Meituan е нараснала над три пъти през последните 12 месеца, а тази на Xiaomi се е повишила над два пъти през същия период.
Технологичният бенчмарк, въведен миналото лято от Hang Seng Indexes, е постигнал ръст от 32% през шестте месеца до края на търговията в петък.
Kuaishou се възползва от по-широкия скок на IPO пазара както в Хонконг, така и в международен план. След като направи горещ пазарен дебют в Хонконг миналата година, китайската компания Smoore International Holdings и гигантът в бутилираната вода Nongfu Spring сега струват многократно повече спрямо оценката им при IPO-то.
Подразделения на американски и китайски банки действат като съвместни посредници при IPO-то на Kuaishou. Група от десет ключови инвеститори са подкрепили сделката, като са се ангажирали да купят акции на стойност 2,45 млрд. долара в определения ценови диапазон.
Т. нар. green shoe опция (опция за допълнително количество ценни книжа) означава, че размерът на сделката може да бъде увеличен с 15% до крайна сума от 6,2 млрд. долара.
Майкрософт ще замести Гугъл на цял един континент
Американският софтуерен гигант Microsoft Corp е напълно уверен в това, че неговата услуга за онлайн търсене Bing може да запълни празнината в Австралия, ако Google оттегли търсачката си заради законово необходимите плащания към медии, заяви в понеделник премиерът Скот Морисън.
Австралия въведе нови закони, които ще принудят интернет гиганта Google и социалната мрежа Facebook Inc да договарят плащания към местни медии, чиито връзки към съдържание насочват трафика към техните платформи.
Въпреки това, големите технологични концерни нарекоха законите неприложими и заявиха през миналия месец, че ще оттеглят ключови услуги от Австралия, ако разпоредбите влязат в сила. Тези услуги включват търсачката на Google, която държи 94% от пазара на онлайн търсене в страната по данни от бранша.
Срещите, които се проведоха от тогава до сега
Оттогава, главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела е разговарял с Морисън за новите правила, признава технологичната компания, а в понеделник Морисън заяви, че софтуерната компания е готова да увеличи присъствието на своя инструмент за търсене Bing.
„Мога да ви кажа, че Microsoft е доста уверен, когато говорих със Сатя.“, каза Морисън пред репортери в Канбера, без да дава повече подробности за разговора.
„Ние просто искаме правилата в цифровия свят да бъдат същите, каквито съществуват в реалния свят, във физическия свят.“, добави Морисън.
Говорител на Microsoft потвърди, че се е състояла дискусия, но отказа да коментира темата, тъй като компанията не участва пряко в разработването на законите.
„Ние осъзнаваме важността на динамичния медиен сектор и журналистиката от обществен интерес за една демокрация и признаваме предизвикателствата, с които медийният сектор се сблъсква в продължение на много години чрез променящите се бизнес модели и предпочитанията на потребителите“, каза още говорителката.
Представител на Google не е открит за коментар.
Ден по-рано, обаче австралийският финансов министър Джош Фриденберг заяви, че изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг е поискал официална среща, за да дискутират закона, и че са разговаряли, но той няма да отстъпи от промяната.
„Марк Зукърбърг не ме убеди да отстъпя, ако това ме питате.", каза Фриденберг в предаването Insiders на Australian Broadcasting Corp. в неделя.
Милиардерът „бе поискал да говорим за кода и въздействието върху Facebook“ в среща, която министърът нарече „много конструктивна дискусия“.
Технологичните гиганти - от Facebook до Google на Alphabet Inc., се борят с австралийските законодатели по предложеното законодателство, което изисква от тях да плащат за използване на медийно съдържание.
Новите закони са предназначени да подкрепят местната медийна индустрия, включително News Corp. на Рупърт Мърдок, която все още се бори активно да се адаптира към цифровата икономика.