Без да вдига много шум, тази година Instagram пусна изскачащо съобщение, което насърчава потребителите „да опитат нов акаунт“. Според уведомлението това ще помогне на хората „да са в крак с по-малки групи от приятели“ и по-лесно да разглеждат неща, свързани с интересите им.
Изскачащото съобщение излиза при потребителите с един акаунт, когато задържат пръста си върху иконата за профила в долната част на приложението, или натиснат потребителското име на профила си. От там само с няколко команди те могат да си направят втори акаунт, без да влизат в съществуващия такъв, пише Wall Street Journal.
Потребителите имат избор дали да свържат двата профила, като вторият се смята за продължение на първия – по начина, по който се добавя нов зрителски профил в Neflix – или като напълно отделен акаунт с нови данни за влизане в него, твърди Кристин Пай, говорителка на Meta Platforms, компанията майка на Instagram.
Ще набъбне ли бройката от потребители по този начин
Това определя дали Instagram ще брои един активен потребител или няколко. Ако двата профила не са свързани, потребителят може да изтрие единия, без това да повлияе по някакъв начин на другия.
Навсякъде по света ползите и недостатъците на социалните мрежи са обект на дебати. Ако социална медиа и Instagram в частност може да бъде обвинявана за нарастващите тревожност и депресия, дали един втори профил би подобрил нещата или би ги влошил?
И създаването на втори акаунт дали е по-лесно от това да се почисти един профил от напълно непознатите, от отдавна забравени интереси и реклами, които не означават нищо за потребителя?
Пай не казва кога компанията е пуснала този инструмент, нито колко души са си направили нови профили. Анализатори твърдят, че този ход е реакция на потребителите, променящи как избират да общуват онлайн – от публични, жадни за харесвания публикации, до по-лични дискусии сред по-малки групи.
А по думите им Instagram и Meta, преди по-известна като Facebook, се възползва от по-голямата ангажираност (и рекламни приходи) сред хората, които може да са станали апатични.
Pro-хитринката на Insta
Приложението се позиционира така, че да получи рекламен тласък от потребителите, които се ангажират поече със съдържание в новите акаунти с по-малко приятели и интереси, отколкото при по-старите, претрупани профили, твърди Дан Айвс, анализатор от Wedbush Securities.
Въпреки че потребителите могат да настроят акаунтите си в Instagram като частни и да споделят публикации с „Близки приятели“ в приложението, мнозина вече са си създали втори акаунт. За разлика от социалната мрежа Facebook, която настоява за един акаунт за всеки потребител, Instagram винаги е била отворена за множество профили на един човек.