На 23 май (вторник) Netflix оповести на страницата на своя блог, че започва разпращане на мейли на своите потребители в САЩ, които споделят акаунтите си извън домакинството. Досега такива мерки са взети във вече над 100 други държави по света, като подобни промени се очакват в редица други в идните месеци.

Нетфликс забранява споделянето на пароли в САЩ

„Един Нетфликс акаунт е за употреба от едно домакинство… Всеки, който живее в това домакинство може да използва Netflix, където и да се намира – вкъщи, на път, на ваканция – и да се възползва от предимството на нови допълнения като Transfer Profile и Manage Access and Devices”, добавят в поста от компанията.

Transfer Profile е функционалността за прехвърляне на профил към друг акаунт, с цел възползване от съхранената история и направения watchlist.

Блог статията е озаглавена „Ъпдейт относно споделянето“ и съдържа текста на разпращания мейл. В него се споменава за това, че потребителите могат да проверят кой използва акаунта им, да ревизират кои са устройствата, от които се ползва и да изключат акаунта за устройства, които не трябва да имат достъп до него или да помислят за промяна на паролата си.

Според въведените правила потребителят или ще трябва да „изхвърли“ допълнителните абонати или да заплаща по 7.99 долара на месец за допълнително членство (extra member) на абонатите извън домакинството.

Защо Netflix иска да прекъсне споделянето на пароли

Защо се въвеждат подобни мерки? Преди този момент Netflix трябваше да подхрани растежа си, за да получи необходимата стабилност на пазара. Още от миналата година обаче от компанията изразиха нагласата си за премахване на споделянето на пароли, защото това им вреди. Тогава се изчисли, че повече от 100 млн. домакинства по целия свят споделят своя Нетфликс акаунт.

Актуализациите относно споделянето на акаунти извън домакинството вече са пуснати в сила. От компанията съобщават, че това е част от дълго планиран ход за ограничаване на масовото споделяне на пароли.

Последните месеци нишата за подобни стрийминг услуги се изправи пред признаци на насищане. Подобна стъпка би помогнала на компанията да открие нов начин да печели пари, дори и при тези обстоятелства.

Опитът с държавите, в които ограничението вече беше въведено, доказа, че Netflix има необходимата устойчивост. Тепърва предстои да се разбере как ще се развият нещата в САЩ – най-големият и важен пазар за пионера в този тип стрийминг услуги, където конкуренцията става все по-голяма.

Мерките идват на фона на очаквани промени в нишата. HBO Max се трансформира в нова комбинирана услуга с Discovery+, което удвоява предлаганите програми. Disney+ също заяви, че планира съчетаване с Hulu.