През следващите 3 години потребителите на социалните мрежи ще нараснат приблизително до 44% или до 3.43 млрд. души от общото население на планетата ни. Това твърдо показват данните от проучването на една от най-разпространените британски платформи Buy Shares.

До 2023-та година се ражда очакване, че ще има регистриран ръст от 11.36% на ползвателите на социалните приложения от всякакъв тип. Нещо повече – през последните 10 години цифрата до този показател расте единствено и само нагоре, а първият милиард е достигнат през вече далечната 2011-а, когато бе и възходът на приложението Facebook.

Прехвърляме се в тази година

През месец юни 2020 г. в магазина за приложения на Apple първите три позиции при социалните мрежи заемат WhatsApp Messenger със своите завидни 8.62 млн. тегления, следван от Facebook с 6.86 млн. изтегляния и Messenger с 6.79 млн., правейки корпорацията водеща в сектора. Това ако не чиста окупация на челните позиции, здраве му кажи.

Китайската платформа WeChat регистрира 3.3 млн. изтегляния, а 5-ата позиция е превзета от Telegram Messenger с 2.89 млн. изтегляния за този период. Основната причина тези приложения да са толкова атрактивни е фактът, че са силно насочени към потребностите на аудиторията и са добре адаптирани за всички мобилни устройства.

Освен това са лесни за управление и не изискват много познания за Интернет. Друга причина е естествено социалната дистанция, наложена масово от властите във всички страни.

Това принуди хората да търсят комуникация изцяло през Интернет приложения. Социалните платформи придобиха изключителна известност покрай пандемията от коронавирус и повечете създатели и разработчици на подобни приложения отчитат огромен ръст в ползването и трафика по техните продукти

Какво ще стане в бъдеще

Най-интересното нещо занапред ще е дали и колко дълго ще запазят позициите си най-популярните и използвани социални мрежи. Както добре знаем, всяко приложение (колкото и добро да е било то) все някога спира да бъде толкова атрактивно и добро, колкото е било в самото начало.

Досега в историята на Интернет, всяка голяма социална платформа е претърпявала един своеобразен крах и е слизала от най-високите места на класациите до същинската нула. Именно заради това са възможни всякакви обрати и в днешните класирания.

Смени на местата може да настъпят с възхода на платформата за видео споделяне TikTok, която е все по-широко използвана от най-младата част отпотребители по света. Все още не е ясно, обаче, дали ще продължат да прекарват дълго време в същите приложения, или ще се насочат към други, когато възрастта им напредне по-значително.

Все пак, трябва да ни е ясно, че малки и млади винаги ще има. В следващото десетилетие социалните мрежи могат да се трансформират в посока предлагане на по-фрагментиран асортимент с по-нишови общности за различните демографии.

Възможно е новосъздадените приложения тогава да спечелят трайно публиките на старите и напълно да ги изместят от каквито и да е класации.

Скоростната еволюция на смарт технологиите също е важна за развитието на индустрията. Мобилните телефони вече са се превърнали в джобни компютри и социалните платформи ще продължат да се възползват от това по най-добрия възможен начин.