Бившето звено на Huawei – Honor, отчете най-бързия растеж сред компаниите на китайския пазар на смартфони през първото тримесечие, въпреки че общите продажби на телефони са спаднали с 14% на годишна база. Те достигнаха нива, близки до тези, на които бяхме свидетели през първото тримесечие на 2020 г., когато пандемията започна.

Ползващите Android брандове Vivo и Oppo, които са под шапката на частната BBK Electronics, са се сдобили с най-голям дял от продажбите за първото тримесечие, съответно 19,7% и 18%, сочат данни на Counterpoint Research.

Apple на трето място по печалби

Apple, която беше най-продаваният производител през предходното тримесечие – за първи път от шест години благодарение на пускането на iPhone 13, през първото тримесечие се оказва на трето място. Тя си е извоювала 17,9% дял от пазара.

Honor записва най-големия ръст за първите три месеца на годината, като грабва четвъртото място с 16,9% дял, а продажбите ѝ са нараснали с 15,5% спрямо предходното тримесечие.

Huawei Technologies продаде подразделението Honor през декември 2020 г. Купувач беше консорциум от агенти и дилъри, а целта на продажбата беше марката да бъде спасена от удара на американските санкции срещу бизнеса със смартфони на компанията майка.

Huawei, която някога беше най-добре продаваният китайски бранд, има 6,2% пазарен дял за първото тримесечие.

Amazon.com отчете първата си тримесечна загуба

Американският технологичен концерн Amazon.com Inc. отчете първата си тримесечна загуба от седем години насам, а резултатът отразява широките икономически тенденции, свързани със спада в онлайн пазаруването, по-високите разходи поради инфлацията и проблемите с веригата за доставки, както и пазарните колебания по отношение на стартъпите за електрически превозни средства.

Приходите на технологичния гигант са се увеличили с около 7% за периода от януари до март на годишна база, което е най-бавният темп от около две десетилетия, тъй като потребителите се върнаха към навиците си отпреди пандемията и са харчели повече пари лично в магазините.

Загубата за тримесечието възлиза на 3,8 млрд. долара спрямо печалба от 8,1 млрд. долара преди година, когато рязкото увеличение на онлайн поръчките заради пандемията повиши перспективите на Amazon, пише The Wall Street Journal.

Резултатите на обширната съвкупност от бизнеси на Amazon отразяват няколко течения, които в момента вълнуват технологичната индустрия. Количеството на продуктите, продадени от Amazon през тримесечието, по същество не се е променило в сравнение с предходната година, а компанията отчита 3% спад на годишна база в сегмента на онлайн магазините, който включва продажбите на продукти предимно на водещия ѝ сайт и дигитално медийно съдържание.

Това е най-големият спад, откакто този показател беше оповестен за първи път през 2016 г.