Марката, предлагаща както дамски обувки, така и мъжки такива, иска да приключи с дейността на 5% от своите търговски обекти. Дрехите също не са чужди на марката, а всъщност този аспект от нейното влияние е най-силен.
Истината е, че реалната причина за това решение не е напълно ясна. Според изпълнителния директор на компанията-майка Hennes & Mauritz AB Хелена Хелмерсон, която управлява шведския моден бранд през последната година, обяви новината официално пред медиите.
Какво ще означава това оттук нататък
Хелмерсон ще бъде човекът, който е на път да направи най-голямото съкращение в историята на H&M. Според нейните думи, пандемията от коронавирус в световен мащаб все пак е успяла да се отрази пагубно на бранда.
Това е и основната причина, поради която нещата ще се случват по този начин и решението е взето. От днес, четвъртък, марката възнамерява да затвори за постоянно цели 50 търговски обекта.
Това, обаче, не е всичко – от високите етажи на управлението на модната марка заявяват, че през 2021 година затворени завинаги ще бъдат още 250 магазина, което вече си означава тотално откъсване на някои райони от достъп до продуктите на бранда.
Противно на очакванията
Интересен факт, обаче е този, че акциите на H&M скочиха с 5,2% за тази година. Ръстът не изглежда колосален, но все пак е нещо, с което брандът не можеше да се похвали доскоро.
„След години на масово наемане на служители и увеличаване на екипите ни, ние приветстваме тази промяна, вървяща в обратната посока. Убедени сме, че големината на съкращенията ще насърчи онези, които ще останат в екипа.“, написа Аниша Шийман, която е анализатор в Станфордския университет.
Хелмерсон изтегли най-късата клечка в снопа, защото още през първата ѝ година на чело на бранда пандемията от коронавирус завладя света. Това повлия адски много на нейната адаптация и тя трябваше динамично да се напасва спрямо ситуацията.
Нямаше време за дълго учене и юздите все пак трябваше да бъдат поети много рязко. Според нея коронавирусът е потопил цялата модна индустрия в най-лошите бизнес условия, които са били от десетилетия насам.
Според думите на Хелмерсон подобна ситуация е съвсем нормална предвид това, че хората се чудят как да изкарат зимата с достатъчно пари и са изключили идеята от главата си да похарчат пари за дрехи.
Запасите на марката (непродадените маркови дрехи) растат и вече достигнаха 21,4% на годишна база. Човекът, от който Хелмерсон взе щафетата – Карл-Йохан Персон не успя да намали количеството на тези дрехи и те растяха през последните четири години.