International Business Machines (IBM) очаква да се върне към ръст на приходите през настоящата година, след като отчете 4,6% спад на този показател за миналата. Корпоративните клиенти се фокусираха върху спестяванията си по време на коронавирусната пандемия, пишат запознати с темата.
IBM отчете по-слаби приходи от продажби за всяко едно тримесечие на 2020 г., което насочва вниманието ни към предизвикателствата пред главния изпълнителен директор Арвинд Кришна, който пое ръководството по време на пандемията.
През последното тримесечие приходите са намалели с 6,5% до 20,37 млрд. долара, оказвайки се под прогнозата на анализаторите според FactSet.
Цената на акциите на IBM потъна с 6,8% по време на следборсовата търговия. Преди това книжата завършиха борсовата сесия в четвъртък на цена от 131,65 долара, а за последната година стойността на акциите се е свила с 5,4%.
IBM, която миналата година спря да дава финансови прогнози заради несигурността около влиянието на пандемията върху бизнеса, сега обявява, че очаква приходите ѝ да се върнат към растеж през 2021 г.
Тя очаква между 11 и 12 млрд. долара коригиран паричен поток за годината и между 12 до 13 млрд. долара за 2022 г.
„Действията, които предприемаме, за да се фокусираме върху хибридния облак и изкуственият интелект ще продължат, което ни дава увереност, че можем да постигнем ръст на приходите през 2021 г.“, коментира Кришна.
Той заяви, че IBM насърчава поемането на повече рискове за насърчаване на растежа, като има по-голяма толерантност към провали в рамките на компанията.
„Това трябва да ни позволи да отговаряме по-бързо на клиентите, да преследваме повече възможности и да имаме по-добри бизнес резултати“, твърди Кришна.
Тази културна промяна, както и други промени, имат за цел да върнат приходите на компанията към растежа, а това означава, че IBM „ще изглежда по различен начин в края на годината“, посочва още изпълнителният директор.
Пионерът в информационните технологии IBM се бори да възстанови бизнеса си в ерата на облачните услуги, а през последното десетилетие отчиташе предимно спадове на приходите. Като част от най-новите усилия за преобръщане на бизнеса, IBM планира да отдели голяма част от своите операции, насочени към предлагането на IT услуги – бизнес за около 19 млрд. долара.
IBM твърди, че се движи по пътя да отдели напълно бизнеса до края на тази година.
Honor с първи модел смарт устройство
Китайският производител на бюджетни смартфони Honor е сключил партньорство с големи доставчици като Intel и Qualcomm, след като миналата година беше продаден от компанията си майка Huawei Technologies в опит да бъде спасен. Освен това, компанията представи първия си модел смартфон след раздялата си с китайския гигант.
През ноември Huawei продаде Honor на консорциум, за да помогне на бранда да започне отново да получава компоненти, до които преди това нямаше достъп заради санкциите, наложени от САЩ.
След като главният изпълнителен директор Джордж Джао представи новия модел V40, компанията обяви, че е сключила собствени сделки с някои технологични компании. Сред тях попадат AMD, MediaTek, Micron Technology, Microsoft, Samsung, SK Hynix и Sony.
„Последните пет месеца бяха изключително трудни, но важни за Honor. Усещаме тежестта на очакванията на партньорите в индустрията и на потребителите“ – коментира Джао.
Докато беше част от Huawei, Honor се фокусираше върху бюджетни смартфони, но сега целта ѝ е да се насочи към средния и високия клас, като направи и експанзия зад граница, допълва изпълнителният директор.
Освен това, компанията ще се опита да се изкачи и пазара на интернет, т.е. ще произвежда свързани умни устройства, контролирани през смартфон.
„Те искаха да покажат, че са преродени след Huawei, така че потребителите да им се доверят, че могат да имат същото качество, към което се стреми и Huawei”, коментира Никол Пенг, вицепрезидент „Мобилност“ в консултантската компания Canalys.
През третото тримесечие на миналата година Honor е продала 13,3 млн. телефона, което възлиза на малко над една четвърт от общите продажби на Huawei, твърдят от Canalys.
Близо 8000-те служители на Honor са се прехвърлили от офисите на Huawei в нова централа, която също е разположена в южния град Шънджън. Около 50% от тях се занимават с развойна дейност, твърди Джао.
Затягането на рестрикциите от САЩ ограничи достъпа на Huawei до по-модерни чипове, направени с американска технология, а от това пострада бизнесът със смартфони на компанията. САЩ твърдят, че оборудването на Huawei носи риск за сигурността – обвинение, което компанията отрича.
Кога ще можем да видим новото устройство
Новият смартфон на Honor – V40, разполага с 6,72-инчов дисплей и ще се предлага в три цвята – сребърно, черно и розово злато. По думите на компанията графиката и възможностите на тъчскрийна са подобрени, така че да предлагат по-приятно преживяване при играенето на игри.
Телефонът работи с 5G чип от тайванската MediaTek – компанията, която стана най-големият доставчик на чипове за смартфони в Китай през 2020 г. Началната цена на V40 е 556 долара за модел със 128 GB вградена памет, но има и малко по-скъпа версия с 256 GB.
Устройството ще бъде пуснато в Китай и още не е ясно дали са предвидени продажби в чужбина.