Американската гигантска компания "Фейсбук" ще плати 106 млн. евро на Франция заради пропуснати данъци, както и наказателна такса, която е била наложена на социалната мрежа в страната. Одит на френските данъчни, обхващащ над 10 години, е довел до това споразумение между фирмата и държавата.

Франция иска големите технологични гиганти да плащат повече данъци в държавите, в които оперират, а не само в тези, където са регистрирали седалищата си. За континента Европа седалището е Ирландия – държава известна с ниските си данъци. Миналата година президентът Еманюел Макрон и американският държавен глава Доналд Тръмп влязоха в сериозен спор за облагането на американските технологични компании, като Вашингтон заплаши да наложи мита върху френските вина.

За 2019-а година "Фейсбук" официално е регистрирала платени данъци в размер на 8.46 милиона евро, а това е увеличение с 50% спрямо предходната година. Това се уточнява в изявление на американския технологичен гигант.

"Отнасяме се сериозно към данъчните си задължения, плащаме данъците, които дължим на всички пазари, където работим и си сътрудничим тясно с данъчните администрации по света, за да гарантираме спазването на всички данъчни закони, които се прилагат, и да уредим всеки спор", се посочва още в изявлението на "Фейсбук".

Франция предложи през месец януари да отложи до края на годината въвеждането на данъка върху приходите на големите дигитални компании, с очакване по-късно през годината да бъде договорено международно споразумение, което да актуализира правилата за трансгранично данъчно облагане.

Преговорите тогава вървяха в рамките на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, но засега няма значим напредък по това отношение, особено след като САЩ ги напуснаха през месец юни.

„Никога досега дигиталният данък не е бил по-оправдан и по-необходим“ - бяха тогавашните думи на финансовия министър Бруно льо Мер пред медиите. „Тези компании се справят по-добре от повечето бизнеси в периода на кризата, която е причинена от коронавируса.“ - допълни министърът.

Близо 140 държави преговарят в момента по първото голямо актуализиране на международните данъчни правила от над едно поколение насам, за да се отрази по-добре възходът на големите технологични компании. Тези фирми често регистрират печалбите си в държави с ниски данъци.

Последиците от епидемията от коронавируса, обаче, принудиха финансовите министри да се съсредоточат повече върху спасяването на националните икономики, отколкото върху реформата на международната данъчна система.

Какво е развитието с видео чатовете в социалните мрежи

До не много отдавна хората използваха видеоразговорите в социалните мрежи основно за връзка с роднини, а не с лекари. В Интернет пространството се пазаруваше всичко, но фокусът на потребителите винаги е падал върху дрехите докато хранителните продукти се пазаруваха от физически хранителни магазини.

Пандемията от коронавирус, обаче, промени потребителските навици изоснови. Това нещо забелязват от „Фейсбук“, откъдето проследяват основните покупателни навици и тенденции.

Дори се е изготвил официален списък на безопасните покупки.

Цените и удобството все още са важни, но сега към критериите за избор на супермаркет е добавена и така важната безопасност. Според проучването, проведено наскоро, цели 71 % от потребителите в САЩ я посочват като ключов фактор при формирането на предпочитанията си.

Хората са повече склонни да пазаруват безконтактно чрез приложения и сайтове. Вероятно тази тенденция ще се запази. 40 % от потребителите в света планират да продължат да пазаруват през интернет, дори и след края на пандемията.

Ето част от списъка, който е изготвен

Домашни занимания за душевно здраве и вътрешен баланс.

В периода на пандемията хората са започнали да си търсят занимания, които да им помогнат да преборят стреса и напрежението, създадени им от моментното състояние на света. Към тях спада и приготвянето на тестени изделия, като потребителите дори измислиха хаштаг #quarantinebaking.

Медитацията е друга мода, която се породи от карантината – забелязва се значителен ръст на желаещите да се занимават с йога. С около 39,5 % се е увеличил интересът към градинарството. Много хора са открили призванието си в рисуването.

Всички тези занимания, освен че отвличат вниманието от проблемите, научиха хората на търпение, каквото е необходимо при приготвянето на домашен хляб. Според експертите на „Фейсбук“, интересът към дейности, изискващи специално внимание, ще се запази дори и след карантината.

Заради затварянето на много популярни места (заведения за хранене, романтични ресторанти и т.н.) във връзка с пандемията, хората започнаха да ценят повече местния бизнес – кафенетата и магазините близо до дома, които, според експертите, обединяват жителите на даден район

От февруари до май 2020 г. 23% от потребителите, пазаруващи почти всекидневно хора са търсили във „Фейсбук“ местни компании, а различните локални групи са увеличили броя на абонатите си средно с 3,3 пъти.

В същото време, пандемията от коронавирус събуди у хората едно ново усещане, че са граждани на глобалния свят, което доведе до едно голямо семейство. Тази идея набираше скорост през последните няколко години, но след затварянето на границите заради пандемията излезе на преден план, че хората са част от едно цяло. В момента потребителите са одоста по разтревожени и по-точно 1,26 пъти повече от пандемията в световен мащаб, отколкото от своята страна.