Facebook възнамерява да смени корпоративното си име. За да се сложи по-голям фокус върху виртуалната „метавселена“, най-голямата в света социална мрежа ще представи през идната седмица промяна в името си и цялостно ребрандиране, предава американският технологичен портал The Verge.

Порталът, който се счита за добре свързан с информатори, се позовава на източник „с пряко познание по въпроса“. Основателят на Facebook Марк Зукърбърг възнамерява да говори за това на конференцията на компанията Connect на 28 октомври.

Промяната трябва да сигнализира за амбицията на технологичния гигант да бъде известен не само със социалните си медии.

Според статията преименуването на групата вероятно ще позиционира синьото приложение Facebook като един от многото продукти в компанията майка, която контролира продукти като Instagram, Whatsapp, Oculus и др. Facebook първоначално отказа да коментира темата пред Bloomberg.

Любопитно, но не и прецедент

Facebook няма да е първата известна технологична компания, която променя името си с разширяването на амбициите си. През 2015 г. Google се реорганизира изцяло в холдингова компания, наречена Alphabet, отчасти, за да сигнализира, че вече не е просто търсачка, а разширен конгломерат с компании, произвеждащи дори автономни автомобили и здравни технологии. А Snapchat се ребрандира в Snap Inc. през 2016 г., същата година, когато започна да се нарича „компания за камери“ и дебютира с първата си двойка очила с камера Spectacles.

Новото име на компания на Facebook е строго пазена тайна и не е широко известно дори сред пълното ѝ висше ръководство. Възможно име може да има нещо общо с Horizon, името на все още непредставената VR версия на продукта за срещи, която компанията разработва през последните няколко години.

Какви са възможностите за ребранд

Името на това приложение наскоро беше променено в Horizon Worlds, малко след като Facebook демонстрира версия за сътрудничество на работното място, наречена Horizon Workrooms.

Зукърбърг, който е съосновател на социалната мрежа през 2004 г., заяви, че ключът към бъдещето на Facebook се крие в концепцията за метавселената - идеята, че потребителите ще живеят, работят и ще тренират във виртуална вселена. Очилата и услугата за виртуална реалност на компанията Oculus са важна част от реализирането на тази визия.

„През следващите години очаквам хората да преминат от това да ни възприемат предимно като компания за социални медии, към това да гледат на нас като на компания за метавселена“, каза Зукърбърг през юли. „В много отношения метавселената е върховният израз на социалните технологии“.