Чат стартъпът Discord почти успя да постигне удвояване на оценката си до 7 млрд. долара, след като набра финансиране в момент, в който компанията се опитва да разшири своята потребителска база извън геймърите, пишат хората от Wall Street Journal.

Базираната в Сан Франциско компания заяви, че е набрала 100 млн. долара финансиране в рамките на нов кръг, воден от компанията за рисков капитал Greenoaks Capital, която вече е инвеститор в Discord.

Стартъпът разработва софтуер за комуникация чрез глас и текст, който е особено популярен сред компютърните и мобилните геймъри. Възходът на услугата съвпада с бума на популярността и оценките на онлайн мултиплейър игри като Fortnite на Epic Games.

Финансирането е набрано в момент, в който компанията се опитва да набере популярност сред масовите потребители. През септември, например тя нае бившия маркетинг експерт на Nike Теса Арагоунс, която вече служи като главен маркетинг директор и следи експанзията на Discord извън света на игрите.

Discord очаква да генерира 100 млн. долара приходи през тази година, което е три пъти повече спрямо миналогодишното ниво, твърди източник, запознат с въпроса. Услугата има 140 млн. месечно активни потребители, или два пъти повече от 2019 г., допълва той.

„Вярваме, че Discord ще се развие и разрасне заедно с безкрайните иновации в начините, по които хората си общуват, като свърже милиарди хора по света.“, коментира основателят и управляващ партньор в Greenoaks Нийл Мехта.

Финансирането оценява всяка акция на Discord на 280 долара, спрямо 144 долара за акция при предходния кръг, сочи публикация в блога на Lagniappe Labs. Сделката следва кръг за набирането на 100 млн. долара за Discord през лятото, който оцени компанията на 3,5 млрд. долара.

Discord реално генерира приходи от абонаменти за своята услуга Nitro, която предлага допълнения към чата. Цената ѝ е 9,99 долара на месец, или 99,99 долара за година.

Компанията е подкрепена и от инвеститори като Index Ventures, IVP, Greylock Partners и Spark Capital.

Епъл отново затваря всички свои физически магазини

Американският технологичен концерн Apple Inc. временно затваря всички свои магазини за търговия на дребно в Калифорния, както и тези в по-голямата част на Лондон, засегнати от ново блокиране заради ръст в случаите на Covid-19 там, предава Bloomberg.

Базираната в Купертино, Калифорния компания заяви на уебсайта си още в съботния ден, че затваря всички 53 свои магазини в „Златния щат“ само ден, след като заяви, че ще затвори магазините си в района на Лос Анджелис. Ескалацията на затварянията вече обхваща основните му магазини в района на залива на Сан Франциско.

Apple не пояснява кога магазините ще отворят отново и ще бъдат свободни за посещения.

Затварянията на магазините се случват в средата на празничния сезон на пазаруване. Apple за пръв път се стреми да достигне тримесечни приходи в размер на 100 милиарда долара от продажби на iPhone 12, най-новите му iPad-и и нови часовници Apple Watches.

Калифорния е центърът на пандемията в САЩ през последните седмици. Случаите на коронавирус в щата преминаха границата от 1,8 милиона в събота, когато бяха добавени нови 43 608 заразени и 272 починали от общо 22 432 смъртни случая.

Затварянията сега включват и магазините за продажба на дребно на Apple в офисите ѝ в Силициевата долина. Това бележи и едно от най-големите затваряния за магазините на Apple от началото на пандемията през март.

Ситуацията с новия щам и отраженията му

Премиерът на Великобритания Борис Джонсън наложи пълна блокада на Лондон и Югоизточна Англия в опит да спре разпространението на нов щам на коронавируса, който се разпространява бързо над страната.

Честотата на новите случаи на Covid-19 почти се е удвоила в Лондон през последната седмица, като почти 60% от тези положителни случаи се дължат на новия щам на вируса, твърдят държавни служители.

„Поради настоящите ограничения заради Covid-19 в някои от общностите, които обслужваме, временно затваряме магазини в тези райони“, се казва в изявление на Apple.

„Предприемаме тази стъпка с повишено внимание, докато следим отблизо ситуацията и очакваме с нетърпение нашите екипи и клиенти да се върнат възможно най-скоро на терен.“, посочват още от компанията.

През последните месеци Apple отвори по-голямата част от своите над 270 магазина в САЩ, въпреки че повечето обекти работят по специален график. Що се отнася до магазините, които все още са отворени, Apple прехвърли много от тях в специална категория, която нарича "Express" магазини.

Това превръща предната линия на тези обекти в банкови касови линии, за да могат хората просто да купуват продукти и да взимат предмети, изпратени за ремонт. Производителят на iPhone също така ще затвори магазините си в Мексико и Бразилия временно, тъй като и в двете страни случаите се увеличават.

Защо българите отново водим в нещо… не много положително

България е четвърта в Европейския съюз (ЕС) по най-евтини комуникационни услуги, показват данни на европейската статистическа служба Евростат. Изразени в паритет на покупателната способност, цените на комуникационните услуги в България поскъпват до 76,5 пункта от ценовия индекс през 2019 г. от 69,1 пункта през 2018 г. и 65,8 пункта от 2017 г.

Най-ниски са цените на комуникационните услуги в Румъния – 38 пункта. На второ място е Полша, на трето – Литва, а на пето – Латвия.

На другия полюс е Белгия, която е страната в ЕС с най-скъпи комуникационни услуги – 176 пункта. На второ място е Гърция със 175,1 пункта, на трето – Ирландия, на четвърто – Люксембург, а на пето – Швеция.