Американската социална мрежа Twitter пусна Fleets – своята конкурентна функция на тази за истории, позната от Snapchat и Instagram. Освен това обяви, че скоро ще започва тестовете на нова аудио функция, подобна на тази в популярния стартъп Clubhouse, пишат запознатите от CNBC.
Fleets позволява на потребителите на Twitter да публикуват основно снимки и видеа на цял екран, да реагират на туитове или да изписват текстове, които изчезват след 24 часа. Това си е до болка познатото стори.
Twitter започна тестовете на Fleets през март на няколко пазара като обширната Бразилия, но от вчера функцията е налична в приложението ѝ в iOS и Android. Fleets ще се показва в горната част на приложението, над общия поток новини. Компанията заяви, че очаква функцията да насърчи повече потребители да публикуват съдържание.
„Хората се чувстват по-комфортно да се присъединяват към разговори в Twitter с този краткотраен формат, който се усеща като нещо моментно, вместо като нещо, което остава завинаги.“, коментира Джошуа Харис, който е директор по дизайна в Twitter.
Още нововъведения ли ще направиш, Twitter
Освен това, компанията обяви Spaces – функция, която ще позволи на потребителите да се присъединяват към виртуални стаи, в които да водят аудио разговори с други хора в реално време.
Spaces се конкурира с Clubhouse – стартъп, който бързо набра популярност сред рисковите инвеститори по-рано тази година. Clubhouse позволява на потребителите да се присъединяват към стаи, в които могат да си говорят с други потребители на услугата.
Продуктовият лидер на Twitter Кейвон Бейкпур заяви, че Spaces ще позволи на потребителите на Twitter да водят по-смислени дебати и да обменят информация помежду си.
Spaces ще се появи първо при определени потребители до края на 2020 г. В началото на тестовете той ще е наличен само за жени или хора от маргинализирани групи, коментира компанията.
Това са потребителите, които са изправени пред непропорционално много тормоз в Twitter, твърди Мая Голд Патерсън, която се занимава с продуктов дизайн в Twitter.
„Екипът и компанията искат да чуят първо от тази група от хора тяхната обратна връзка.“, допълва Патерсън.
Хората творят, а Apple са доста дащни
Apple ще свие комисионата в App Store до 15% за малките разработчици с под 1 млн. долара годишни нетни приходи в платформата, обяви компанията, цитирана от CNBC.
В момента Apple прибира комисиона от 30% от общата сума за платените приложения или покупките в приложения, които фигурират в App Store.
Технологичният гигант твърди, че App Store Small Business Program ще влезе в сила на 1 януари, а разработчиците, които изпълняват изискванията, ще получат намаление на таксите. Новите разработчици, които не са качвали нищо в App Store преди, също ще имат възможността да плащат по-ниската комисиона.
Решението е знак за помирение от Apple, след като властите по света все повече се фокусират върху бизнес практиките на компанията по отношение на App Store, който пък е единственият начин за повечето хора да получат достъп до софтуер за своя iPhone или iPad.
Какво мислят властите за хода на Apple
Доклад на Подкомисията по антитръстовите въпрос към Камарата на представителите в САЩ, публикуван през октомври, посочи, че Apple генерира „свръхнормална печалба“ от App Store.
Новата програма е насочена към малки разработчици, които правят по под 1 млн. долара годишно от всичките си приложения в App Store, след таксите на Apple. След като разработчик премине тази граница, той ще бъде таксуван с 30% комисиона, обяви компанията. Ако на по-късен етап пък средствата паднат под 1 млн. долара за календарна година, фирмите ще могат да се върнат към 15-те процента.
Apple заяви, че ще разкрие повече подробности за условията през следващия месец.
През октомври в документ до Комисията по ценните книжа и фондовите борси в Съединените щати Apple заяви, че намаляването на комисионата в App Store ще засегне финансовите резултати на компанията.
Приходите от магазина за приложения са основна част от бизнеса на Apple с услуги, който генерира 14,55 млрд. долара през третото тримесечие, завършило през септември. Сумата се равнява на 22% от общите приходи на компанията за периода, което си е една четвъртина от всичко.
Facebook работи от дома си
Повече от 200 модератори на съдържание на най-голямата социална мрежа в света Facebook Inc. заявиха, че животът им е изложен на риск от изискването да работят в офиса в глобални горещи точки на пандемията.
„Сега на фона на факта, че работата ни е психологически токсична, задължението ни да ходим на работа в офиса означава ходене в гореща зона.“, пишат външните изпълнители и служителите на Facebook.
Вчера те са публикували писмо до ръководителите на социалната медийна компания и фирмите, сключили договори с нея. Модераторите пресяват експлицитното насилствено и обидно съдържание, за да го премахнат от социалната мрежа на Facebook.
„Служителите помолиха мениджърите на Facebook и ръководствата на аутсорсинг фирмите, като Accenture и CPL, да предприемат спешни стъпки, за да ни защитят и оценят нашата работа. Те отказаха.“
Според писмото няколко случая на Covid-19 са се случили на работните места на модераторите, предава Bloomberg.
В началото на пандемията Facebook помоли модераторите на съдържание да работят предимно от вкъщи. Но част от съдържанието, като детски изображения, трябвало да се преглеждат според законите в сигурна среда.
В тези случаи Facebook или се опита да използва изкуствения си интелект, за да премахне лошото съдържание, или помоли някои модератори да работят в офиси в градове като Остин, Тексас.
Компанията разчиташе по-силно на модераторските способности на изкуствения интелект, за да могат служителите да се фокусират през последните месеци върху свързаното с изборите съдържание и дезинформацията за Covid-19.
Сега повече служители от подизпълнителите на Facebook отново са на работа в офисите. Авторите на писмото казват, че изкуственият интелект на Facebook просто не е достатъчно добър, за да замести човешката преценка.