Huawei Technologies продава своя бранд за бюджетни смартфони Honor на консорциум от над 30 участници. Действието е в опит да се запази бизнеса на бранда жив – това обявиха официално и компанията, и консорциумът днес, предава информационната агенция Ройтерс.

Сделката е сключена, след като санкциите на американското правителство ограничиха доставките на ключови компоненти до китайската компания под претекст, че тя представлява риск за националната сигурност. Huawei отрича каквито и да е било обвинения.

Консорциумът направи изявление, в което обяви покупката. Тя ще бъде направена през нова компания, наречена Shenzhen Zhixin New Information Technology.

Huawei няма да притежава никакви акции от новата компания Honor след продажбата на бранда.

В изявлението на Huawei компанията посочва, че бизнесът ѝ с потребителски продукти е под „огромен натиск“ заради „продължаващата липса на технически елементи“ за бизнеса със смартфони.

„Този ход е направен от индустриалната верига на Honor, за да осигури собственото ѝ оцеляване.“, посочва Huawei.

Подробности около сделката

Според изявленията и на двете страни промяната в собствеността няма да повлияе на посоката на разработките на Honor. Не е ясно каква е стойността на сделката.

Източници, запознати със сделката, твърдят, че ограниченията, наложени от американското правителство, са принудили втория по големина производител на смартфони в света (след южнокорейската Samsung Electronics) да се фокусира върху високия клас смартфони и бизнеса, ориентиран към корпоративни клиенти.

Един от източниците твърди, че американските власти нямат причина да налагат санкции на Honor, след като тя се отдели от Huawei.

Honor продава смартфони през собствените си уебсайтове и през други търговци в Китай, където се конкурира с Xiaomi, Oppo и Vivo в по-ниския ценови сегмент. Освен това предлага продуктите си в Югоизточна Азия и Европа, като годишно продава около 70 млн. бройки, сочи изявление на Huawei.

Магазинът за електроника Suning.com е вписан сред купувачите, в които попадат и няколко държавни инвестиционни фирми в родния град на Huawei – Шънджън. Honor ще търси повече инвестиционни партньорства в бъдеще, с възможност за евентуално листване, твърди източникът.

По-рано този месец Ройтерс писа по темата, че Huawei води преговори да продаде Honor за 100 млрд. юана (15,2 млрд. долара) на консорциум, воден от дистрибутора на смартфони Digital China и властите в Шънджън.

Digital China не е част от окончателна група, която купува бранда, обяви източникът.

Маса на великите

Главните изпълнителни директори на две от най-големите социални мрежи в света заявиха, че техните компании са се справили по-добре с отблъскването на намесата в изборите в Съединените щати през 2020 г. Въпреки това, обаче и двамата технологични лидери понесоха удари от всички политически страни по време на изслушването си пред Конгреса след вота в САЩ.

Твърдият тон на изслушването във вторник внесе известни мисли, че технологичните компании ще продължат да са изправени пред по-голям риск от налагане на нова регулация от следващия Конгрес, който ще започне работа през месец януари.

Изслушването беше проведено чрез видео стрийминг пред Комисията по правосъдие към Сената. На него Марк Зукърбърг и Джак Дорси изтъкнаха подобренията, които техните компании са направили по отношение на блокирането или намаляването на подвеждащата информация за тазгодишните президентски избори в САЩ.

Това е довело до по-малка намеса, посочиха двамата изпълнителни директори. За сравнение, изборите през 2016 г. бяха помрачени от намесата на Русия, която имаше за цел да помогне на Доналд Тръмп да спечели.

Коя е основната цел през социалните медии нататък

„Осигуряването на целостта на изборите продължава да е предизвикателство за платформите и ние сме решени да продължим да подобряваме нашите системи. Но съм горд от работата, която свършихме в последните четири години, за да предотвратим намесата в изборите и да подкрепим нашата демокрация.“ - заяви Марк Зукърбърг.

„Милиони американци използваха нашите услуги, за да говорят за кампаниите, да получат достъп до достоверна информация за гласуването и регистрацията за вота“.

По време на последните изслушвания властите отново изразиха притесненията си за мощта и обхвата на платформите, както и от работата им със специфично съдържание, свързано с изборите.

Републиканците отново подадоха оплаквания, че платформите продължават да цензурират консервативната реч – обвинение, което услугите и демократите отричат.

Демократите, пък от своя страна, изразиха собствените си притеснения, включително за някои от сегашните рестрикции на съдържанието, налагани от платформите, които могат да попречат на развоя на събитията в Джорджия през януари, който вероятно ще реши въпроса за контрола над Сената.

Дорси, пък коментира, че новите политики за отбелязване или премахването на фалшива и подвеждаща информация са били голяма стъпка напред, въпреки че те са довели до оплаквания от Доналд Тръмп, след като негови туитове бяха отбелязани като подвеждащи.

По думите на Дорси около цели 300 хил. туита са били маркирани, че съдържат информация, която е потенциално подвеждаща за населението.

„Искам да съм много ясен, че ние не виждаме работата си в тази посока като свършена. Каквото сме можели да направим – направено е.“, коментира той.

„Нашата работа продължава, а нашите екипи се учат и подобряват начина, по който адресират тези предизвикателства и печелят доверието на хората, които използват Twitter.”