Все още ви е трудно да говорите за „Х“, когато имате предвид социалната платформа за споделяне на кратки съобщения под формата на птиче чуруликане, което впрочем, също изчезна от брандинга на приложението? Не сте сами. На много места в информационните платформи „туитър“ все още е по-популярната формулировка, но не за това ще говорим днес.

След като Туитър смени името си на „X” окончателно през август тази година в рамките на глобално ребрандиране, специалистите веднага предрекоха, че това няма да се хареса на някои компании, които вече носят инициала като основен в наименованията си. И съвсем не е изненада, че днес вече е повдигнато първото дело срещу компанията на Илон Мъск заради промяната на името ѝ на „X“.

Оказва се, че над 900 компании в САЩ от различни сфери оперират под наименование, включващо „X” във фирмата. Първата, за която разбираме, че се е добрала до съда, за да предяви претенциите си срещу „X” на Илон Мъск е “X Social Media”.

X Social Media съди X на Илон Мъск

X Social Media е компания, която се занимава с реклама и маркетинг и основната услуга, която предлага е да предоставя на клиентите си възможност да се рекламират в социални платформи като Фейсбук и Инстаграм.

В оплакването, което е подадено в Окръжния съд на САЩ за Средния окръг на Флорида, подателят твърди, че неговата компания непрекъснато използва марката X Social Media в търговията поне от началото на 2016 г. и е инвестирала много в осведомяване на пазара за нея. В това се включва и разработването на отличителност на знака „X”, който да се свързва именно с техните рекламни услуги в сферата на социалните медии.

Самите лога на фирмите обаче не си приличат.

Какви са оплакванията в делото за търговска марка срещу „X”

В жалбата се твърди, че ребрандирането на Twitter в „X” нарушава марката на „X Social Media“ и причинява „сериозна непоправима вреда“.

Казва се също, че изградената маркетинг разпознаваемост на „X” чрез изразяване на визията на Мъск да я трансформира в приложение за всичко, причинява объркване на потребителите. Причината - хората може да си помислят, че рекламните услуги на „X Social Media“ са предлагани от или са свързани с „X”.

В нея се споменава също, че рекламната агенция вече се класира по-ниско в резултатите в основната търсачка при търсене на „X Social Media”, а най-отгоре в страницата излиза X Corp (на Мъск) като най-добър резултат.

Объркването се допълва от това, че някои от предлаганите от платформата на Мъск услуги са подобни на тези на компанията със седалище във Флорида – анализ на бизнес данни, бизнес консултации и информационни услуги, проучване на бизнеса, потребителите и пазара и пр.

Искът цели да попречи на X Corp. да използва „X” в рекламните си и маркетингови материали и да публикува коригираща реклама, която да адресира объркването на потребителите. Търси се и обезщетение.