Apple придобива стрийминг услугата за класическа музика Primephonic, обяви компанията. Условията на сделката не са разкрити, пише CNBC.
Придобиването добавя към разрастващия се каталог от над 75 млн. песни и надгражда класическото музикално съдържание в платформата. Spotify е позиция назад с повече от 70 млн. песни.
Apple заяви, че планира да пусне фокусирано върху класическата музика приложение през следващата година, което използва наличния потребителски интерфейс на Primephonic. Apple ще спре Primephonic на 7 септември, а досегашните абонати на услугата ще получат безплатни шест месеца в Apple Music, обяви компанията.
В следващите няколко месеца Apple планира да се възползва от подробната информация на Primephonic за класическите изпълнения, за да подобри възможностите за търсене и разглеждане в платформата си. Абонатите ще получат и достъп до плейлисти, както и до ексклузивно аудио съдържание.
Защо Apple инвестира толкова в музика
Без да вдига много шум, Apple придобива десетки компании всяка година, като често прехвърля и инженери с експертиза в конкретната област или прибавя технологии към своите. Но част от най-големите и най-скъпи придобивания на компанията са именно в музикалната сфера.
През 2014 г. тя купи производителя на слушалки Beats за 3 млрд. долара, а през 2017 г. – услугата за разпознаване на музикални произведения Shazam за около 400 млн. долара. През 2018 г. тя се сдоби с Platoon – услуга, която помага за по-лесното намиране на изпълнители. Не е ясно на каква стойност е тази сделка.
В писмо, публикувано в понеделник на уебсайта ѝ, Primephonic посочва, че придобиването ще ѝ помогне да обслужва повече слушатели на класическа музика по света.
„Като стартъп само за класическа музика, ние можем да достигнем до по-голямата част от слушателите на класика, особено тези, които слушат и много други жанрове“, посочват от компанията.
„Затова стигнахме до заключението, че за да постигнем нашата мисия, трябва да си партнираме с водеща стрийминг услуга, която обхваща всички музикални жанрове и споделя любовта ни към класическата музика“, се казва още в позиция.
Zoom с приход от 1 млрд. долара
Zoom Video Communications за първи път отчете тримесечни приходи от 1 млрд. долара, но сигнализира за по-бързо от очакваното отслабване на търсенето на своята услуга за видео конферентни разговори след бума, записан заради пандемията.
Новината доведе до понижение на цената на акциите ѝ с 11%.
Компанията прогнозира, че приходите ѝ за третото тримесечие ще са между 1,015 млрд. долара и 1,020 млрд.