Американският технологичен концерн Amazon осъществи още един пробив в областта на изкуствения интелект (ИИ). Компанията е разработила функция, която позволява на потребителите да разговарят с членовете на семейството си чрез гласовия асистент Alexa дори след смъртта им. Amazon демонстрира новата функция на конференцията Re:Mars в Лас Вегас в сряда.
Ще сработи ли тази идея
В демонстрационен видеоклип едно дете казва:
„Alexa, може ли баба да ми дочете "Магьосникът от Оз"?".
Alexa потвърждава искането със стандартния роботизиран глас и веднага след това премина към по-мек, по-човешки тон, който изглежда имитира член на семейството на детето.
Екипът на Alexa е разработил модел, който позволява на гласовия асистент да създава висококачествен глас с „по-малко от минута записан звук", казва Рохит Прасад, старши вицепрезидент и главен учен на екипа на Alexa.
В момента функцията е в процес на разработка - не е посочена дата, на която ще бъде достъпна за обществеността.
Програмирането на изкуствен интелект за разговори или за заместване на близък попадна във фокуса, каза Прасад, особено след като „толкова много от нас загубиха някого, когото обичаме" по време на пандемията на Covid 19.
„И макар че изкуственият интелект не може да премахне болката от загубата, той определено може да направи спомените трайни", добавя той.
Гигантът в електронната търговия иска да направи като цяло общуването с Alexa по-естествено и въведе редица функции, които позволяват на гласовия асистент да възпроизвежда по-човешки диалог, дори и да задава въпроси на потребителя.
Meta – част от бизнеса още през 2022
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг заяви в интервю за CNBC в сряда, че метавселената може да бъде значителна част от бизнеса през втората половина на десетилетието.
„Надяваме се да достигнем основно до около един милиард души в метавселената, които да правят бизнес за стотици долари", казва той. Покупките ще бъдат цифрови стоки и цифрово съдържание, като например дрехи за аватара им или различни цифрови стоки за виртуален дом“, добави той.
Сред покупките може да има и украса на виртуална конферентна зала, а също и за комунални услуги, за да може потребителят да бъде по-продуктивен във виртуалната и разширената реалност и в цялата метавселена като цяло, казва той.
Инвеститорите намалиха пазарната капитализация на компанията наполовина тази година, тъй като растежът се забави, а броят на дневно активните потребители намаля за първи път между последните две тримесечия. Зукърбърг все повече насочва компанията към това, което той разглежда като следващо поколение съдържание - виртуален свят, в който хората могат да купуват и продават цифрови стоки за аватари, които могат да общуват помежду си. По-рано този месец борсовият код на компанията се промени от FB, което е реликва от историята ѝ като доставчик на социални медии, на МЕТА.