Цената на акциите на Ubisoft се понижи с 6% в сряда сутринта, въпреки че френският разработчик на видео игри отчете рекордни тримесечни приходи от продажби. Освен това компанията сви прогнозата си за цялата година, пишат запознати.

Ubisoft отчете 1 млрд. евро приходи за фискалното си трето тримесечие, надминавайки собствената си цел. Сумата е над два пъти по-голяма от приходите от 455,5 млн. евро, които компанията записа за същия период година по-рано.

Фирмата твърди, че е спечелила от силните продажби на нови заглавия, включително Just Dance 2021, Assassin’s Creed Valhalla и Watch Dogs: Legion. Силното представяне е подкрепено и от инерцията, която набраха новите конзоли на Sony и Microsoft, които дебютираха на пазара през ноември.

Ubisoft заяви, че Assassin’s Creed Valhalla е генерирала рекордни продажби за франчайза и е втората по продажби игра за PlayStation 5, Xbox Series X и Series S. Watch Dog: Legions е на четвърто място сред най-продаваните игри за новото поколение платформи, обяви компанията.

Но не само новите заглавия тласкат нагоре продажбите на Ubisoft. Главният изпълнителен директор Ив Гилмо заяви, че фирмата се радва на „силен ангажимент“ към досегашния каталог от игри, като тази тенденция продължава и през януари.

Rainbow Six Siege, игра на Ubisoft, издадена през 2013 г., вече има 70 млн. играчи, заяви главният финансов директор Фредерик Дуге. Това означава, че има увеличение от 15 млн. потребители година по-рано. Rainbow Six Siege е популярна игра за състезания за електронни спортове.

Ubisoft намали прогнозата за годишните си приходи и печалба. Компанията твърди, че очаква нетните ѝ приходи от продажби за 2020-2021 г. да са между 2,22 млрд. и 2,28 млрд. евро, спрямо 2,2 млрд. до 2,35 мрд. евро предишна прогноза.

Оперативната печалба пък ще е между 450 и 500 млн. евро. По-рано компанията очакваше между 420 и 500 млн. евро.

Ubisoft разкри, че е в „ранен етап“ на разработка на нова игра, свързана със сагата „Междузвездни войни“, след като обяви, че е сключила сделка с подразделението на Disney Lucasfilm Games. Ходът бележи началото на края на дългогодишното ексклузивно споразумение между Lucasfilm Games и Electronic Arts.

Фолксваген и Майкрософт в колаборация

Германският автомобилен производител Volkswagen AG (VW) и Microsoft Corp. разширяват сътрудничеството си, включвайки услугите на американския технологичен концерн за облачни технологии, с което целят ускоряване на реализирането на автономни превозни средства.

Новото софтуерно подразделение на VW ще създаде облачна платформа съвместно с Microsoft, която ще помогне за опростяване на процесите по разработка и ще позволи по-бързата интеграция на технологията в нейния автомобилен парк, посочват от германската компания.

„Като част от трансформацията на Volkswagen Group към доставчик на цифрова мобилност, ние непрекъснато се стремим към по-голяма ефективност при разработването на софтуер,“ изтъква Дирк Хилгенберг, ръководител на CarWoftware, организация под чадъра на VW.

Най-големият европейски автомобилен производител предвижда около 20 млрд. евро инвестиции в цифрови операции до 2025 г. и планира да увеличи дела на софтуера, който разработва в компанията, до 60% от сегашните 10 на сто.

За първи път VW сключи сделка с Microsoft през 2018 г. за предоставяне на облачни изчислителни услуги за свързване на новите модели на концерна. Софтуерът е планиран да бъде внедрен в новите автомобили серийно производство на VW от 2022 г.

Microsoft успя да добави още един автомобилен производител сред своите партньори по-рано тази година, като инвестира в звеното на General Motors Co.Cruise LLC. Основаната от Бил Гейтс технологична компания се състезава с Amazon.com Inc., която работи с VW върху индустриална облачна технология, която трябва да свърже фабриките на автомобилния производител.

В момента автомобилни производители като Daimler и VW работят върху собствените си операционни системи, така че да изключат IT гиганти като Apple, Google и Amazon от бизнеса с автомобилни данни. Volkswagen Group събра разработчици на софтуер от корпоративните марки като Audi, Porsche и Bentley в новосъздадения Car.Software.Org с около 5000 служители. Там те разработват операционната система VW.OS.

Туитър даряват милиони

Главният изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси е направил дарение от 1 милион долара за мозъчния тръст с нестопанска цел Coin Center, съобщи организацията в сряда.

Дарението, направено в брой, ще укрепи усилията на Coin Center за проучване и лобиране във Вашингтон. То се случва след подобен ход от дигиталния мениджър на активи Grayscale Investments, който дари 1 млн. долара на групата миналия месец.

„Радвам се да съобщя, че Coin Center е получил дарения от 1 милион долара, съобщи Джери Брито, изпълнителен директор на Coin Center, в сряда в Twitter. „Зашеметени сме от изливането на подкрепа към общността“.

„Coin Center получи и невероятно щедър подарък от 1 милион долара от @jack - онемяхме“, добавя Брито. „Почти бяхме достигнали целта си за съответната кампания, когато той ни постави на върха. Вашето доверие към нашата работа е невероятно“.

Със седалище във Вашингтон, Coin Center е група за изследвания и застъпничество с нестопанска цел, която има за цел да се справи с проблемите, пред които са изправени криптовалутите, като биткойн. Сред неговите поддръжници са фирмата за рисков капитал от Силициевата долина Andreessen Horowitz и борсата за криптовалута Coinbase.

Дорси не за първи път насърчава по-специално биткойн, след като веднъж заяви, че вярва, че той ще се превърне в „единната валута“ на интернет.

Square, финтех компанията на Дорси, където той е и изпълнителен директор, осъществи инвестиция в биткойн на стойност 50 млн. долара миналата година. А услугата Cash App на Square позволява на потребителите да купуват и продават биткойни.