Американската технологична компания Apple е разширила значително тестовете на своите самоуправляващи се автомобили през миналата година. От декември 2019 г. до края на ноември 2020 г.

30 автомобила на производителя на iPhone, превърнати в автомобили-роботи, са изминали около 30,000 километра, контролирани от компютри, става ясно от годишната статистика на калифорнийския орган за пътния трафик.

Шофьорите по безопасността е трябвало да поемат контрола над автомобила 130 пъти.

През предходния дванадесетмесечен период роботизираните автомобили на Apple са изминали „едва“ около 12,000 километра в Силициевата долина. Казано по този начин, това значи, че намеса през миналата година е имало на всеки 145 мили в сравнение с всеки 118 мили през 2019 г.

Това предполага, че технологията за самоуправление на Apple се е подобрила в този тестов период. Съвсем наскоро спекулациите за автомобил на Apple, които съществуват от години, отново бяха подхранени - преди всичко заради медийни публикации за сътрудничество с южнокорейската компания Hyundai и нейната марка Kia.

Така например се твърди, че през 2024 година трябва да бъде подготвено производството на самоуправляващ се автомобил на Apple в завода на Kia в американския щат Джорджия. Hyundai обяви по-рано тази седмица, че в момента няма разговори с Apple за развитието на самоуправляващи се автомобили.

В продължение на години Apple разработва технология за автономно шофиране и тества джипове от луксозната марка на Toyota - Lexus, които са превърнати в роботизирани автомобили по обществени пътища.

В началото на автомобилния си проект, който се изпълнява вече повече от пет години, Apple е показала и прототипи на доставчици, но след това се е насочила основно към софтуера.

През миналата година най-много километри в Калифорния с автономни коли са минали тестови превозни средства от компанията за роботизирани автомобили на General Motors Co - Cruise LLC. Те са преминали повече от 1,2 милиона километра, а шофьорите по безопасността е трябвало да се намесят само 27 пъти.

Компанията Waymo, дъщерна компания на Google, е намалила пътуванията си по време на пандемията от 2,3 милиона километра за същия период на миналата година на почти 1 млн. километра.

Тук, шофьорите по безопасност е трябвало да предприемат действия само 21 пъти. Cruise и Waymo имат разрешение да изпращат роботизирани автомобили по улиците на Калифорния без хора зад волана.

iPhone 12 mini ли се оказва излагацията тази година

Продажбите на iPhone 12 mini в Съединените щати са били само 5% от общите продажби на новите телефони на компанията през първата половина на януари, сочат данни. Всичко това допълва доказателствата за по-слабото търсене на новата по-малка версия на флагмана.

През последните години потребителите на смартфони се насочиха към по-големи устройства, тъй като гледат повече видео съдържание в движение и ползват повече богати на съдържание социални мрежи като Facebook, Instagram, TikTok и Snapchat.

Анализаторът на J.P. Morgan Уилям Янг миналата седмица написа официално, че слабото търсене на по-малките iPhone 12 и iPhone 12 mini може да накара Apple да спре производството на mini през втотото тримесечие.

„Корекциите на продуктовия микс са очаквани от инвеститрите и няма да са неприятна изненада.“, допълва той.

Apple не е отговорила на запитването за коментар. Компанията пусна по-малка версия на своя iPhone 12 миналата година, но търсенето на такива телефони изглежда е по-слабо, в сравнение с това на високия клас iPhone 12 Pro и на по-старата версия iPhone 11.

Lyft ще взима по-скъпо

Американската компания за споделени пътувания Lyft се приближава до някакво минимално ниво на рентабилност. Това се случва последством изискване на повече приходи от всеки един клиент в резултат на силното свиване на разходите.

Акциите поскъпнаха с около 9% в следборсовата сесия, предават информационните агенции.

Въпреки това, обаче компанията отчете сериозна загуба и в края на годината на фона на продължаващия натиск от причинената от коронавируса криза. През четвъртото тримесечие компанията отчете загуба от 458,2 милиона долара (378,1 милиона евро), както обяви конкурентът на Uber във вторник след затварянето на американската борсова сесия.

Отчасти, в резултат от свитите разходи приходите от потребител са се увеличили с 2,3% до 45,40 долара за тримесечния период, приключил през декември. Анализаторите очакваха 41,99 долара.

За тримесечието приходите са спаднали с 44% до 569,9 млн. долара, а пътниците са намалели с 45% до около 12,6 млн.

Компанията, обаче подчерта, че със сигурност е по пътя към към „оздравяването“. От второто тримесечие на 2021 г. може да се очаква отново растеж, който след това трябва да се засили през втората половина на годината, заяви финансовият директор Брайън Робъртс.

Lyft сви значително разходите си през последното тримесечие и надвиши с 20% целите си за икономии за 2020 г.

Джон Цимер, който е съосновател и президент на компанията, поясни още, че свиването на разходите за цялата компания гарантира, че Lyft "абсолютно" ще реализира тримесечна печалба на коригирана основа тази година.

Той, обаче отказа да предостави прогноза за първото тримесечие, позовавайки се на несигурността около разпределението на ваксините.

Компанията е надвишила целите за намаляване на разходите миналата година и е фокусирана върху това да продължи по същия начин и тази година, каза Цимер в интервю във вторник. „Целехме 300 млн. долара годишни икономии, а постигнахме 360 млн. Долара.”, каза той.