Airbnb Inc. заяви, че очаква да обяви първата си нетна печалба за цяла година тази година, след като приходите ѝ са се покачили със 70% през последното тримесечие, тъй като хората са продължили да резервират нощувки в крайградски имоти, въпреки че домакините са повишили цените.

Компанията от Сан Франциско е реализирала приходи в размер на 1,5 млрд. долара през трите месеца до март. Анализаторите, анкетирани от FactSet, прогнозираха средно приходи за 1,45 млрд. долара.

Откъде генерално идват приходите

Приходите са подпомогнати от клиентите, които са резервирали рекорден брой нощувки и т.нар. преживявания през тримесечието, и от домакините, които повишиха цените на нощувките заради инфлацията. Брутните резервации на Airbnb - стойността на резервациите, направени през платформата - нараснаха с 67% до 17,2 млрд. долара, което е рекорд.

Компанията заяви, че очаква приходите за второто тримесечие да бъдат между 2,03 и 2,13 млрд. долара, което е повече от средната оценка на Wall Street за 1,97 млрд. долара. Airbnb заяви, че ранните резервации показват голямо търсене за лятото.

До края на април компанията заяви, че има над 30% повече резервирани нощувки за летни пътувания в сравнение със същия период на 2019 г.

В отчета се посочва, че бъдещото търсене може да бъде повлияно от „допълнителни епидемии от Covid, евентуално въздействие на конфликта в Украйна върху пътуванията и чувствителността на потребителските цени".

Защо акциите поскъпнаха акциите

След обявяването на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с повече от 5% в следборсовата търговия.

Подобно на много нови компании от Силициевата долина, Airbnb не е отчитала годишна печалба от основаването си през 2008 г. Главният финансов директор Дейв Стивънсън заяви пред анализатори във вторник, че компанията очаква да отчете първата си целогодишна нетна печалба през тази година.

Загубата на Airbnb се сви до 19 млн. долара през първото тримесечие спрямо 1,17 млрд. долара през предходното тримесечие, когато печалбата ѝ беше засегната от разходи, свързани с дълга, който тя пое, за да се справи с пандемията, наред с други неща. Загубата за първото тримесечие е по-малка от прогнозираните от анализаторите 179 млн. долара.

Пандемията промени бизнеса на Airbnb. Местните пътувания се превърнаха в нейна крепост и хората започнаха да използват платформата за по-дълъг престой.

Престоят от 28 дни или повече съставлява 21% от резервациите през първото тримесечие, което е по-малко от 24% през същия период на предходната година, но над нивата преди пандемията.

Много големи работодатели заявиха, че ще позволят на служителите си да водят по-номадски начин на живот, дори след като нещата се нормализират. Airbnb залага, че може да спечели от тази тенденция. През миналата седмица компанията се опита да даде пример, като позволи на служителите си да работят от почти всяко място, включително от чужбина, без да намаляват заплатата си.