Времето е безкрайно, но сякаш никога не ни е достатъчно да приключим с всички задачи и задължения, които имаме. Много хора се сблъскват с този проблем в професионалния или личния си живот. Задачите никога не свършват, а времето сякаш тече два пъти по-бързо, когато имаме краен срок.

Ако това ви е много добре познато, със сигурност знаете и усещането за тревожност, което ви кара да си мислите, че няма да успеете да приключите с всичко навреме. Основната причина за това е, че не разпределяте правилно времето си.

Истината е, че никой не ни учи как се прави това. Нито в университета, нито в училище се обръща внимание на техники за управление на времето и всеки трябва да си изгради собствен модел. Една от основните пречи в изграждането на система за тайм мениджмънт е неразбирането на времето като ресурс.

Много хора пренебрегват факта, че времето е ограничен и необновяем ресурс. Това е причината за постоянното разсрочване, отлагане и губене на часове в непродуктивни и безсмислени занимания. Може да вземете мерки и да се научите да цените своето време повече. Така със сигурност ще успеете да получите повече свободни часове, които да вложите в приятни занимания.

Кои са 4-те грешки в управлението на времето

Това, което ни пречи да вземем най-доброто от нашето време са няколко грешки, които са общи за повечето хора. Щом веднъж ги осъзнаете ще успеете да създадете система, с която да ги контролирате. Ето ги и тях:

  • Не можете да определяте приоритетите си

Ако липсват ясни приоритети, то никога няма да знаете кои са най-важните задачи за деня. Определянето на приоритетните задачи ще ви помогне да създадете ред в дневните задачи и да вложите енергията си в изпълнението на най-важните от тях.

  • Липса на фокус и концентрация

Все по-трудно е да задържим вниманието си към определено нещо. Нещата, които ни разсейват са навсякъде - телефони, електронни съобщения, социални мрежи и други. Липсата на фокус и постоянните прекъсвания могат да ни лишат от продуктивност. В интернет има много техники, които да ви помогнат да се фокусирате върху една задача за по-дълго време.

  • Отлагане

Това е един от най-големите проблеми. Винаги ще има причина да не започнем изпълнението на някоя задача. Така отлагаме до последния момент, в който времето ни притиска. Има начини да се справим с отлагането, които включват отново техники за тайм мениджмънт, но основното, което трябва да променим е навикът да отлагаме.

  • Перфекционизм

Перфекционизмът може да се изразява в прекалено влагане на време и усилия в изпълняването на дадена задача, докато не сте абсолютно доволни с резултата. Всеки перфекционист знае, че това е невъзможно, защото винаги ще има нещо, което смятате, че можа да направите по-добре. Затова трябва да се откажете от перфекционизма в името на доброто управление на времето.