Китайският технологичен гигант Tencent Holdings увеличава дела си в Ubisoft Entertainment в рамките на сделка, която оценява най-големия френски разработчик на видео игри на близо 10 млрд. долара. Това се случва, докато разполагащите със средства китайски играчи продължават да търсят растеж зад граница, предава Ройтерс.
Интересът към разработчика на „Assassin’s Creed” се засилва, докато най-голямата фирма за игри по приходи в света се бори със забавянето на растежа си у дома заради придобивки като закупуването на 16,25% дял в японския разработчик на „Elden Ring” – FromSoftware, обявено преди седмица. По същото време китайският конкурент NetEase каза, че ще купи френската компания Quantic Dream.
Изходът от преговорите на Tencent
Най-новото споразумение на Tencent слага край на труден четиригодишен период за Ubisoft, в който имаше поредица от забавяния на нови игри и обвинения в сексуален тормоз, които доведоха до промени във висшия мениджмънт. За това време цената на акциите на фирмата спадна от около 100 евро до под 44 евро във вторник.
„Tencent е ключов акционерен партньор за много от лидерите в индустрията, който създаде някои от най-невероятните видео игри“, коментира главният изпълнителен директор на Ubisoft Ив Гиймо.
„Тази трансакция засилва способността ни да създаваме голяма стойност в следващите години“.
Сделката прави Tencent част от акционерно съглашение с основателите на Ubisoft – семейство Гиймо, и увеличава общия ѝ дял в разработчика на игри до над 11%. Пактът включва придобиването на 49,9% в Guillemot Brothers Limited от Tencent с 5% права на глас, обяви Ubisoft.
Инвестицията на Tencent в Guillemot Brothers, която притежава по-голямата част от 15-процентния дял на фамилията основател на Ubisoft, се равнява на 300 млн. евро при оценка от 80 евро за акция на Ubisoft. Това оценява последната на над 10 млрд. евро.
Най-голямата китайска компания за игри и социални мрежи също така има право да увеличи директния си дял в Ubisoft до 9,99% от 4,5% в момента, обяви френското студио.
Viber вкарва „бизнес чатове“ като функция
Платформата за комуникация Rakuten Viber пуска нова функция, позволяваща всички съобщения и чатове между потребителите и бизнеса да попадат в една папка. България пък е първата страна в Европа, в която Viber пуска „Бизнес чатове“, съобщава компанията.
Функционалността става активна автоматично след получаване на първото бизнес съобщение. Това може да е потвърждение за поръчка на храна, известие от банка или друго.
Ако потребителите са водили разговори с някоя компания в приложението преди, папката „Бизнес чатове“ ще се появи автоматично след актуализацията с най-новата версия на услугата.