Европейският гигант за стрийминг услуга Spotify ще даде пълна свобода на служителите си да работят от където поискат, разкри шведската компания в публикация, намираща се в блога на корпорацията, казват информационните агенции.

Тя е поредният голям корпоративен играч, който посочва какво бъдеще да очакваме от модерния работен живот.

Докато работата се прехвърля към базирани в облака системи, а хората провеждат повечето си срещи онлайн, офисите се адаптираха към работата от дистанция. Междувременно, ваксинацията срещу Covid-19 ще отнеме още време, докато бъде напълно завършена.

Новият модел на работния процес ще позволи на служителите на Spotify да изберат дали искат да работят изцяло от офиса на пълно работно време, да са вкъщи или да изберат комбинация от двете.

Освен това компанията ще даде по-голяма гъвкавост на служителите си по отношение на локациите, така че да могат да сменят страната или града, в който работят. За онези, които избират да работят от дистанция, но все пак искат да имат работно място, Spotify ще им предостави абонаменти за коуъркинг пространства.

Ходът на Spotify е стъпка, която редица технологични компании планират да направят, запазайки новите начини на работа, с които светът започна да свиква по време на пандемията на Covid-19.

Salesforce.com и Twitter вече се прехвърлиха към хибриден или изцяло дистанционен модел на работа.

Spotify, която прави оценка на своите офисни пространства по света, се радва на скок на платените абонати по време на пандемията. През четвъртото тримесечие броят им достигна 155 млн.

Фейсбук с ново начинание – този път по-амбициозно от всякога

Най-голямата в света социална мрежа Facebook вероятно разработва смарт часовник, базиран на Android, който се фокусира върху съобщенията и здравните функции. Според The Information, гигантът в социалните медии е „напреднал“ с разработката и може да пусне устройството през следващата година, а второ поколение може да последва след 2023 г.

В статията се твърди още, че интелигентният часовник ще позволи на потребителите да изпращат и получават съобщения, да проследяват тренировките си и да се свързват със здравни и фитнес компании.

Новините за устройството, обаче предизвикаха голямо раздвижване сред потребители, които казват, че „не можем да вярваме на Facebook за личните си данни“, а интелигентният часовник е просто още един начин да се „проследят“ нищо неподозиращите потребители.

Планираното от Facebook нахлуване на пазара на интелигентните часовници ще насочи компанията към целта на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да контролира следващите компютърни платформи след смартфоните.

През последните години социалната мрежа се разрасна в продажбата на потребителски хардуер, представяйки сета за виртуална реалност Oculus и гамата Portal от устройства за видеообаждане за дома.

Все пак, Фейсбук още не е навлязъл на пазара на смарт часовници, популяризиран от компании като Apple, Huawei и Fitbit, която сега е собственост на Google.

Конкуренцията, която чака Фейсбук

Наскоро стана ясно, че над 100 млн. души по света спортуват с Apple Watch. Facebook, обаче обикновено не се възпира от конкуренцията и най-вероятно ще гледа на пренаселеното пространство като на предизвикателство, което може да спечели на своя страна.

Според The Information, Facebook проектира своя собствена операционна система, но все още не е ясно дали софтуерът ще захранва носимото устройство или фирмата ще реши да използва Wear OS на Google.

Устройството ще поддържа самостоятелна свързаност и ще му позволява да се свързва с услугите или хардуера на компании за здравни и фитнес приложения, като Peloton Interactive, производител на свързани с интернет велотренажори, пише още медията.

Идеята Facebook да пусне устройство, което проследява здравния статус на потребителите може да бъде като аларма за мнозина, след като фирмата многократно призна, че използва данни по „неетичен“ начин.

Фирмата влезе в новинарските заглавия през март 2018 г., след като данните за 87 милиона потребители бяха неправилно достъпни от Cambridge Analytica, политическа консултантска компания.

Cambridge Analytica се описва като доставчик на „поведенческа промяна, основана на данни“ за своите клиенти както в политическата, така и в търговската област, използвайки големи количества лични данни от социалните медии и други източници.

Компанията се възползва от функция, която е давала на приложенията възможността да поискат разрешение за достъп до собствени данни, както и до данните на всички приятели на потребителя във Facebook.

Това означаваше, че компанията е успяла да извлича информация от 87 милиона потребители на Facebook, въпреки че само 270 000 души са дали разрешение да го направят.

През декември същата година се появи материал, в който се твърдеше, че Facebook позволява на над 150 компании, включително Netflix, Spotify и Bing, да имат достъп до безпрецедентни количества потребителски данни - включително лични съобщения.

Някои от тези „партньори“ са имали възможността да четат, пишат и изтриват личните съобщения на потребителите на Facebook и да виждат всички участници в нишка на разговор.

И ако някой би си помислил, че компанията на Зукърбърг ще се откаже от подобни практики, след като бе разкрита, се е залъгвал. През миналия юли Facebook отново призна, че неправилно е споделяла потребителски данни с трети страни.