Корпоративният свят в България приема с отворени обятия идеята за използването на промоционални продукти и дрехи, произведени от рециклиран текстил, но като масовост и като краен потребител, това е все още непозната територия. Това мнение защити Румен Йончев.
Производство на дрехи от материи, щадящи околната среда, вече успешно достига до пазара не само в България, но и във Великобритания, европейски държави като Франция, Германия, Испания и други, като интересът става все по-голям, посочи събеседникът.
"Предимствата в производството на дрехи от подобни материи засягат предимно и основно опазването на околната среда, даването на нов живот на такива дрехи".
"Нашата идея е да създадем производство на дрехи, които са изградени точно от такива текстили, които са вече непотребни за потребителите на пазара, като им вдъхнем нов живот, без да излизаме от рамките и границите на дизайна, на ежедневния комфорт на тези дрехи“, каза гостът.
Къде са икономиите
Миналата година сме спестили повече от 25 млн. литра вода от цялата наша продукция, над 93 хил. киловатчаса електроенергия и 38 тона вредни въглеродни емисии", уточни той.
В България все още не се възприема толкова широко идеята за устойчиво производство, защото "културата на българина все още не е достигнала това ниво на проникновеност и разбиране за дрехите, които се носят", заяви Румен Йончев.
По думите му все пак "лека-полека определени компании, които оперират на локалния пазар", започват да възприемат добре идеята за дрехите и аксесоарите от рециклиран текстил.
"Но като масовост и като краен потребител, това е все още непозната територия".
Търсенето обаче от партньори в ЕС и Великобритания става все по-голямо, а запитванията все повече.
"Ние, като социалноотговорна компания, преценихме, че тази промяна в света може да започне именно от България.", отбеляза Йончев.
Макрон стартира обиколка на Африка
Президентът на Франция Еманюел Макрон започва обиколка в Африка. На този фон западът осъзна нарастващото влияние на Китай, а вече и на Русия, в страните от Африка и посещението на френския лидер ще се опита да засили връзките на Габон, Ангола, Република Конго и Демократична република Конго с френския бизнес, твърди доц. д-р Едуард Маринов, преподавател в Нов български университет и от Института за икономически изследвания при БАН.
Той заяви, че основната цел на френския президент е геостратегическа и военна след значителното изтегляне на френски сили от Западна Африка“.
Маринов напомни, че през миналата година Франция намали наполовина силите си в Западна Африка.
Според анализаторът основното послание на Макрон е преструктуриране на военното присъствие и превръщане на старите френски колонии не толкова във военни бази и центрове за бърза намеса, а в центрове за партньорство и обучение на военни.