Платформата за игри Roblox не успя да изпълни прогнозата на Wall Street за тримесечните си резервации, след като подхраненият от пандемията интерес към нейните игри отслабна. Новината изпрати цената на акциите ѝ с повече от 13% надолу по време на следборсовата търговия.

Все повечето развлечения навън след разхлабването на рестрикциите и отварянето на училищата в Северна Америка засегнаха разходите на потребителите, насочени към Roblox, който е сред най-популярните гейминг сайтове за деца.

Все пак се отчита ръст на потребителите

Roblox, която осъществи борсовия си дебют миналата година, заяви, че през четвъртото тримесечие средният брой дневно активни потребители е нараснал с 33% до 49,5 млн., а играчите са прекарали 10,8 млрд. часа в платформата, или с 28% повече спрямо миналата година.

„Краткосрочните резултати от монетизацията са разочароващи за инвеститорите. Въпреки това ръстът на броя на потребителите и на анагажираността са силни. Очакваме многобройните възможности за монетизация да окажат влияние занапред“, коментира анализаторът от LightShed Partners Брандън Рос.

Цената на акциите на базираната в Сан Матео, Калифорния, Roblox се повиши с 5,5% от борсовия дебют на компанията и приключи търговията във вторник на ниво от 73,3 долара.

Компанията отчете 20% ръст на резервациите за четвъртото тримесечие на годишна база до 770,1 млн. долара. Анализаторите очакваха 772 млн. долара по данни на Refinitiv.

Резервациите се отнасят до виртуалната валута на Roblox – „Robux”, която играчите купуват и може да бъде използвана за надграждане на аватарите им чрез покупка на елементи в игрите като дрехи и аксесоари.

Приходите са се увеличили с 83% до 568,8 млн. долара.

Roblox отчете по-голяма от очакваното загуба от 25 цента на акция спрямо прогнозата на Wall Street  за 13 цента на акция според Refinitiv.

Зуки към служителите си: Искам да ви знаят като метадружки

В бележка до всички служители на концерна, споделена онлайн във вторник, основателят на Facebook Марк Зукърбърг предложи своята визия за корпоративната култура в Meta Platforms Inc., своята наскоро ребрандирана компания, която според него ще „създава страхотни неща", „ще живее в бъдещето" и ще се управлява от служители, които той нарича метадружки.

„Meta, метадружките, аз…. (Meta, Metamates, Me) за мен тези неща значат да бъдем добри стопани на нашата компания и мисия.", казва Зукърбърг в бележката си, която публикува на страницата си във Facebook.

„Става дума за чувството за отговорност, което имаме за колективния ни успех и един към друг като съотборници. Става въпрос за грижата за нашата компания и един за друг.“, посочва той.