Илон Мъск обяви големи, макар и объркващи планове за Twitter, откакто пое контрола над социалната мрежа през октомври.
Той иска да увеличи значително приходите на компанията от абонаменти, като същевременно отваря платформата за повече „свобода на словото“, което в някои случаи изглежда означава възстановяване на блокирани по-рано акаунти като този на предходния американски президент Доналд Тръмп.
Но плановете на Мъск за Twitter могат да го вкарат в конфликт с две от най-големите технологични компании в света – Apple и Google, пише CNBC.
Причината за назряващото напрежение
Един от най-съществените рискове за визията на Мъск за „Twitter 2.0” е възможността неговите промени да нарушат правилата за приложенията на Apple или Google по начин, който забавя компанията и дори софтуерът ѝ да бъде изхвърлен от магазините за приложения.
Напрежението вече назрява. В туит миналата седмица Мъск се оплака от таксите за магазини за приложения, които Google и Apple начисляват на компании като Twitter.
„Таксите на магазините за приложения очевидно са твърде високи заради дуопола iOS/Android”, написа Мъск. „Това е скрит данък от 30% върху интернет“.
В последваща публикация той отбеляза антимонополното подразделение на Министерството на правосъдието, което разследва правилата на този тип платформи.
Оплакването на Мъск е свързано с дела от 15% и 30%, които прибират съответно Apple и Google от покупките в приложенията, което може да погълне особено необходимите приходи, свързани с плановете на Мъск за струващ 8 долара месечно абонамент за Twitter Blue.
През уикенда Фил Шилър, бившият маркетинг директор на Apple, който все още съблюдава App Store, очевидно е изтрил своя особено следван акаунт в Twitter, който имаше стотици хиляди последователи.
Има признаци, че Twitter вече наблюдава увеличение на проблемното съдържание, откакто Мъск пое ръководството, което поставя приложението на компанията в риск. През октомври, скоро след като Мъск придоби компанията, вълна от онлайн тролове и фанатици заля платформата с език на омразата и расистки обиди.
Троловете се организираха във 4chan, след което действаха в Twitter. Социалната мрежа е спряла голяма част от акаунтите, твърди неправителствената организация Network Contagion Research Institute.
Къде са платформите за приложения в тази ситуация
„Когато напуснах компанията, обажданията от екипите за преглед на приложенията вече бяха започнали“, написа в New York Times бившият лидер на отдела за доверие и безопасност в Twitter Йоел Рот.
Twitter и Apple от години са партньори. През 2011 г. Apple направи дълбока интеграция на туитовете в своята мобилна операционна система iOS.
Туитовете, които служат като основна комуникация на компанията, се публикуват редовно от профила на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук. Apple рекламира новите модели iPhone и големите си събития за премиерите си в Twitter.