Стрийминг компанията Netflix Inc. ще въведе нов абонаментен план с реклами на 3 ноември, като месечната такса ще бъде 7 долара, съобщава Bloomberg.

Целта на компанията е да привлече абонати, които са склонни да гледат реклами в замяна на по-евтина месечна такса. Докато стрийминг пионерът се подготвя да пусне реклами за първи път, той се опитва да постигне деликатен баланс между достигането до по-ценово ориентираните потребители и предлагането на все пак приятно изживяване.

Компанията разчита, че с новия абонамент ще привлече повече нови клиенти, които се фокусират върху по-евтините услуги, и ще позволи бърз рестарт на растежа.

Къде ще се радват на по-ниски такси

Новият абонаментен план ще бъде пуснат в САЩ и още 11 страни, включително в Япония, Франция и Бразилия, информират от Netflix. Той ще включва четири до пет минути реклами на час и ще предлага по-ниско видео качество от нивата на по-скъпите планове. Част от съдържанието няма да бъде налично, защото компанията няма права да го излъчва с реклами.

Netflix отдавна рекламира своята услуга за стрийминг като алтернатива на кабелната телевизия без реклами и се съпротивлява на призивите за въвеждане на такива. Но тъй като растежът на абонатите изчезна, а цената на акциите ѝ е в застой,  компанията търси по-евтината версия на своята услуга с реклами, за да си осигури допълнителни приходи.

Представители на компанията казаха, че вече разполагат със стотици рекламодатели и са разпродали по-голямата част от инвентара си за услугата, наречена Basic with Ads.

Как е цената спрямо конкурентите

Цената дава на Netflix конкурентен продукт срещу подобни предложения на по-нови пазарни играчи. Планът е с 3 долара на месец по-евтин от версията на HBO Max с реклами. Цената му е с долар по-ниска от предстоящата услуга на Disney+ с реклами.

Настоящите пакети на компанията без реклами варират от 10 долара на месец за план, който позволява на потребителите да гледат на един екран едновременно, до 20 долара на месец за услуга с висока разделителна способност с до четири екрана едновременно.

След новината книжата на Netflix поскъпнаха с 4,1% до 229,92 долара след новината.

Компанията очаква включващата реклами версия на стрийминг услугата ѝ да достигне около 40 млн. гледания глобално до третото тримесечие на 2023 г. Netflix прогнозира 4,4 млн. уникални зрители по света към края на годината, като 1,1 млн. от тях ще са от САЩ.

Прогнозата на Netflix обхваща няколко пазара, включително Бразилия, Мексико, Япония, Великобритания, Франция, Германия, Южна Корея, Испания, Италия, Австралия и Канада.