Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че американския технологичен гигант иска да създаде повече конкуренция сред издателите на игри, докато се изправя пред антимонополно разследване във връзка с офертата за придобиването на Activision за 69 млрд. долара, пише CNBC.
Activision Blizzard, американският издател на игри, стоящ зад популярни франчайзи като Call of Duty, Warcraft и Candy Crush, може да подкрепи присъствието на Microsoft в сегмента с мобилни игри, където компанията до голяма степен отсъства.
ЕС ще се опита да регулира производителите на гейминг съдържание
Но предложеното придобиване е изправено пред разследване от Европейския съюз, тъй като регулаторите се притесняват, че Microsoft може да ограничи достъпа до конзолните игри и тези за персонални компютри на Activision, особено на глобално успешни игри като Call of Duty.
„Като цяло целта ни е да предоставим повече възможности за геймърите, за да могат да играят [на всяка платформа], и на издателите да имат повече конкуренция“, коментира Надела, който е председател и главен изпълнителен директор на Microsoft.
Microsoft присъства най-вече в бизнеса с компютърни и конзолни игри, като предлага достъп до стотици игри чрез абонаментните си услуги Xbox Game Pass и PC Game Pass.
Ако бъде завършена, сделката за Activision може да помогне на Microsoft да се конкурира по-добре с издатели като Tencent, известна по света с мобилните хитове като Honor of Kings, както и със Sony, която създава мобилно звено за PlayStation и придоби два разработчика на мобилни игри.
„Както при всички големи сделки смятам, че регулаторите ще обърнат внимание“, допълва Надела в отговор на въпроса какво мисли за разследването на ЕС.
Спаднали проценти въпреки инвестицията в гейминг
През юли Microsoft заяви, че приходите от гейминг за фискалното ѝ четвърто тримесечие са спаднали със 7%, след като продажбите на Xbox се свиха, а ангажираността на потребителите спадна.
Запитан за това каква е основната амбиция на Microsoft за гейминг бизнеса, Надела коментира: „Искам да съм пределно ясен, Microsoft не е конгломерат. Не става дума за някакъв гейминг и продуктивност“.
„Основното за нас е: коя е основната технология, която изграждаме, която ни позволява да бъдем в тези различни бизнеси, докато правим неща, които са ценни за клиентите? Какво различно може да направи Microsoft за геймърите и издателите на игри? Вярвам, че има много, което можем да направим“, допълва той.