„Фейсбук“ заплаши от днес да блокира публикуването на новини от потребители и медийни организации, регистрирани със седалища в Австралия. Според експертите, това е реакция в резултат на правителствените планове дигиталните гиганти да бъдат принудени да плащат за съдържание.
Австралийците може да бъдат възпрепятствани да публикуват местни или международни статии във „Фейсбук“ и „Инстаграм“, предупреждава компанията, която заяви, че решението „не е наш първи избор“, но е „единственият начин да се защитим от последствия, които противоречат на логиката“.
Представители на правителството побързаха да отвърнат на заканата. Министърът на финансите Джош Фрайденберг тотално отхвърли заплахите на медийния гигант.
А Род Симс, който заема ръководен пост в Комисията за конкуренцията и потребителите, който подготви проектозакона, нарече предупреждението на Фейсбук „непресметнато“.
В една от най-агресивните правителствени стъпки за ограничаване влиянието на американските дигитални гиганти Канбера е подготвила законово разпореждане, с което да принуди „Фейсбук“ и „Гугъл“ да плащат на малките, борещи се за оцеляване новинарски организации.
В противен случай компаниите са заплашени от солени глоби в размер на милиони долари. Мерките, също така, предвиждат налагане на осезаема прозрачност над строго пазените алгоритми, които технологичните фирми използват за подреждане на съдържанието.
Новият дизайн е тук
Точно преди една година от „Фейсбук“ обявиха мащабен редизайн на своя сайт, използван от милиарди и след месеци на тестове компанията вече е абсолютно готова да го предложи на всичките си потребители по света. Това ще стане през следващите няколко седмици, така че новият външен вид няма да се появи изведнъж за всички ползватели на социалната мрежа.
Компанията посочва, че новият интерфейс позволява по-бързото откриване на търсеното с нова и оптимизирана навигация. В допълнение основната страница и преходите между отделните секции вече се зареждат по-бързо, което е подобно на поведението на мобилното преживяване.
Сред новите опции в сайта е добавена тъмната тема, обичана от толкова много потребители, намаляваща натоварването на очите при ползване на тъмно.
Заедно с това видеото вече се показва по нов начин, който подобрява потопяване в действието - особено при комбиниране с тъмната тема. Компанията обещава и по-лесно създаване на събития, страници, групи и реклами.
При стартиране на нови групи има дори и опция за преглед на дизайна в реално време, включително и показване как ще изглежда в мобилни устройства.
Отношенията „Епъл“ – „Фейсбук“
През последните седмици доста често в медийните писания из сайтовете в Интернет попада името на гиганта "Епъл“. Името се чете все по-често заради правилата за участие на „App Store“ и по всичко личи, че тази тема няма да си отиде скоро.
Американската компания е готова да брани магазина си с всички сили, защото на фона на намаляващите приходи от хардуер, разчита все повече на тези от софтуер и други услуги.
Междувременно, „Фейсбук“ започна открито да изразява своето недоволство от правилата на App Store. По време на виртуална среща с над 50,000 служители тази седмица, Марк Зукърбърг нападна „Епъл“, обвинявайки магазина ѝ в монополизъм и заяви, че той вреди на потребителите.
Според него, Apple блокира иновацията и конкуренцията, а освен това позволява на компанията да прибира монополни такси. Наскоро, „Фейсбук“ пусна своето гейминг приложение за iOS, но след многократни отхвърляния, от все пак Apple се принудиха да ореже вградените мини игри, които са налични във версията за Android.
Facebook се спречка с Apple и около платените Online Events в приложението й. Социалната мрежа се опита да си издейства премахване на таксата от 30%, която прибира Apple, или да й позволи да добави възможност за плащане през Facebook Pay.
Apple отказа като заяви, че това ще е нарушение на правилата на App Store.
По-рано през годината Европейската комисия започна солидно разследване на практиките на Apple около Аpp Storе. През това време много разработчици се разбунтуваха, а от няколко седмици компанията се е изправила и срещу Epic Games, което доведе до изключване на Fortnite от магазина и до отнемане на правата й за разработване на приложения.
„Епъл“ подготвят тотално нов лаптоп
По данни на The China Times, от „Епъл“ подготвят пускане на нов 12-инчов MacBook със собствен процесор, който ще тежи под килограм. Новият модел може да дебютира до края на годината с процесор A14X (Tonga).
Устройството ще предложи между 15 и 20 часа издръжливост с един единствен заряд на батерията, а въпросният процесор ще бъде и в основата на новото поколение таблет iPad Pro, който ще излезе по-нататък във времето. Първите процесори на Apple ще се произвеждат по 5-нанометровия процес на TSMC.
Те ще разполагат с 12 ядра, включително осем високопроизводителни и поне четири енергийно-ефективни. Според наличната към момента информация Apple изглежда работи и върху процесори за компютри с повече от 12 ядра.
Междувременно анализаторът Минг-Чи Куо твърди, че първият компютър със собствен процесор на Apple ще е 13.3-инчов MacBook Pro. Той ще е с конструкция подобна на настоящото предложение от серията.
Според информацията, дошла директно от Китай следващата година Apple ще пусне и iMac със собствен процесор и изключително мощен графичен ускорител, което вече ще е иновация. По този начин компанията няма да използва и мобилни графични чипове от AMD, както беше досега. Междувременно става ясно, че чипсетът A14, който ще е в основата на серията iPhone 12 е с кодовото име Sicilian.