Vodafone Group очаква да успее да увеличи маржовете си в средносрочен план, след като стратегията на главния изпълнителен директор Ник Рийд за трансформиране на една от най-големите телекомуникационни компании в света започва да дава резултати.

Vodafone очаква коригираната ѝ печалба преди лихви, данъци и амортизация за 2022 г. да е между 15 млрд. и 15,4 млрд. евро, а коригираният свободен паричен поток да е поне 5,2 млрд. евро.

През четвъртото тримесечие органичните приходи от услуги на компанията нараснаха с цели 0,8% спрямо средна прогноза на анализаторите за 0,4% по данни на агенциите.

Рийд иска да направи повече с по-малко. Ето защо продаде част от звената на телекомуникационната група в Нова Зеландия, като същевременно сви разходите и консолидира операциите в Европа и Африка.

В центъра на неговата стратегия стои инфраструктурното звено на Vodafone – Vantage Towers, което в понеделник отчете финансови резултати, съвпадащи изцяло с прогнозите.

Сега телекомуникационната група ще се фокусира върху фиксираната и мобилната свързаност в Европа, както и върху мобилните данни и разплащанията в Африка, обяви компанията в изявление от днес.

Същевременно, в медиите продължават да се появяват спекулации за потенциални сделки за консолидация, докато конкурентите в Европа се сливат. Цената на акциите на Vodafone се повиши с 12,5% в рамките на 12-те месеца до вторник, спрямо 13,1% ръст на Stoxx Europe 600.

IBM с важна придобивка в технологичния свят

IBM обяви официално, че придобива Waeg – компания, която е консултантски партньор на Salesforce. Сделката ще разшири портфолиото от услуги на IBM и ще подкрепи нейната стратегия, свързана с изкуствения интелект и хибридния облак, предават запознати.

Споразумението за придобиването на Waeg, която е базирана в Брюксел и обслужва клиенти в Европа, допълва сделката на IBM от януари за 7Summits – американска консултантска компания, специализирана в софтуера за клиентски мениджмънт на Salesforce.

„Силата на Waeg в консултантските услуги на Salesforce ще бъде ключова за създаването на интелигентни работни потоци, които да позволяват на нашите клиенти да поддържат темпото с променящите се нужди и очаквания на клиентите и служителите.“, коментира Марк Фостър, който е старши вицепрезидент на IBM Services и Global Business Services.

Waeg има 130 служители в Белгия, Дания, Франция, Ирландия, Полша, Португалия и Нидерландия. Условията на сделката не са обявени публично. Очаква се тя да бъде финализирана през текущото тримесечие.

Кой защитава Apple в съда

В понеделник бившият старши вицепрезидент по маркетинга и един от емблематичните мениджъри на Apple Фил Шилер свидетелства пред съда, че технологичният гигант е намалил таксата за App Store за някои компании от 30% на 15% в замяна на подкрепа от тяхна страна за телевизионното приложение на Apple, пишат медии, запознати със случая.

Изслушването на Шилер е част от делото, заведено от разработчика на играта Fortnite – Epic Games, който иска съдия да принуди Apple да позволи на Epic да прескочи комисионата от 30%, която прибива App Store.

Шилер обяви, че преди няколко години отделът, занимаващ се с Apple TV, е работил по начин за събиране на видео стриймовете от различни приложения и интегрирането им в едно общо потребителско изживяване.

Резултатът е Apple Video Partner Program, която позволява на своите членове да прибират 85% от приходите, които генерират от покупки през приложенията им, вместо да плащат обичайната комисиона от 30% на Apple.

„Екипът на Apple TV проведе срещи с доставчици на премиум съдържание и описа работата, която трябваше да се свърши, за да се интегрира това преживяване. Така например трябваше да вградят нашия гласов асистент Siri, така че да намираме всяко предаване във всяко едно от тези приложения.“, коментира Шилер.

„При разговорите си с тези разработчици екипът на Apple TV е питал дали можем да намалим комисионата на 85/15, не през втората, а през първата година.“, така че да се позволи да се възстановят инженерните разходи за поддръжка на функциите на Apple.

През втората година Apple таксува разработчиците, които не са част от нейната видео партньорска програма, по 15% от средствата, генерирани чрез покупки в приложенията в App Store. Шилер твърди, че всяка компания може да получи 15% комисиона, ако се присъедини към програма и свърши инженерната работа, за да интегрира телевизионното приложение на Apple.

То не е налично само за големи медийни компании, категоричен е той. По думите му, програмата е позволила на участниците да таксуват потребителите директно, без да се ползва функцията на Apple за таксуване в приложенията.

Голяма част от думите на Шилер в понеделник отразяват колко много инвестира Apple в общността си от разработчици, за да запази конкурентното си предимство срещу други магазини за приложения. Шилер заяви, че Apple харчи по около 50 млн. долара годишно, за да провежда годишната си конференция за разработчици.

Освен това разработва места за външни разработчици в централата си. Apple започна да включва свои свидетели по случая, включително Шилер, а делото се очаква да продължи до следващия понеделник. Шилер все още не е разпитан от адвокатите на Epic Games.