Apple винаги е правила впечатление на компания, която обръща много внимание на детайлите:
Когато софтуерният директор на концерна Крейг Федериги показваше началния екран на iPhone или iPad по време на основната си презетнация по време на конференцията за разработчици WWDC, на дисплея никога не се виждаше логото на Facebook, Messenger, WhatsApp или Instagram. Това, в края на краищата са четири от най-широко използваните приложения в операционната система iOS на Apple.
Всички те са собственост на Facebook, от няколко години насам любимият конкурент на оценяваната на 2 трлн. долара компания от Купертино. Досега двамата съседи от Силициевата долина се караха за правилата за поверителност на устройствата на Apple, които ограничават рекламния бизнес на Facebook.
Но актуализацията до iOS 15, която трябва да се случи през есента, извежда Apple със своите комуникационни приложения iMessage и Facetime на позиция за директна атака срещу Facebook.
Чрез видеоконференции с приятели или по-добрата организация на споделени от приятели снимки или статии някои централните функции на Facebook трябва да са възможни в предварително инсталираните приложения на Apple.
Е, сега поне стана ясно защо главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг посочи Apple като „пряк конкурент“ през януари.
Какво има Apple, което другите нямат
По отношение на много функции Apple току-що започва да атакува Zoom или Messenger Rooms на Facebook, представени през миналата година:
Facetime трябва да може да скрива фоновите шумове или задния фон. iOS 15 също така ще има възможност да планира разговори и да изпраща връзки, които други могат да използват, за да се присъединят към разговор.
Очевидно Apple вече е на нивото на конкурентите: За първи път FaceTime трябва да е наличен и на устройства с Android и компютри с Windows.
Ще се увеличат ли функциите на Apple-приложенията
Но Apple също така иска да печели точки с функции, които позволяват на различни приложения лесно да се сработват, за да направят споделеното преживяване възможно. Нова функция SharePlay на FaceTime има за цел да помогне на потребителите да гледат заедно сериали, да слушат музика или да имат достъп до приложения заедно – например, така че потребителят, който търси апартамент, може да превърта списъци с апартаменти в приложение за недвижими имоти със своите приятели.
Снимки, песни или подкасти, които приятели са споделили с потребител в iMessage, се показват в iOS 15 в таб „Споделено с вас“ в съответните приложения. Това далеч не са функции, които приложението на Facebook не предлага.
Но Apple се позиционира като проста алтернатива, където потребителските данни са в безопасност. Apple дори засилва още повече своята защита на данните в iOS 15 и iPadOS 15 с ново меню, което показва на потребителите подробно какви данни събират приложенията на трети страни.