Според запознати американският технологичен концерн Apple Inc. е свил амбициозните планове за самоуправление на бъдещия си електромобил и е отложил крайната дата за пускането му на пазара с около година – до 2026 г.

Казусите, стоящи пред Apple

Проектът за автомобил, наречен в компанията Titan, беше в застой през последните няколко месеца, тъй като ръководителите на Apple се затрудняваха да се справят с реалността, че визията им за напълно автономен автомобил – без волан или педали – не е осъществима с настоящата технология, предава Bloomberg.

Като значителна промяна в проекта компанията вече планира по-малко амбициозен проект, който ще включва волан и педали и ще поддържа напълно автономни възможности само на магистрали, казват източници, помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като информацията е поверителна.

Последните промени подчертават предизвикателството, пред което е изправена Apple при навлизането в изцяло нова продуктова категория и преодоляването на технологични пречки, които и преди са затруднявали някои от най-големите компании в света.

Секретният проект, който се осъществява от години, има за цел да осигури на Apple още един голям източник на приходи, но също така може да постави на изпитание границите на възможностите на производителя на iPhone.

Понастоящем Apple планира да разработи автомобил, който да позволява на водачите да изпълняват други задачи – например да гледат филм или да играят на игра – на магистрала и да бъдат предупреждавани достатъчно рано да преминат към ръчно управление, ако достигнат градски улици или се сблъскат с лошо време.

Компанията обсъжда възможността за пускане на тази функция първоначално в Северна Америка, а след това да я подобри и разшири с течение на времето.

Какво коментираха от Apple

Говорителка на базираната в Купертино, Калифорния, компания Apple отказва коментар по темата.

Акциите на Apple, които вече се понижиха с около 2% във вторник, паднаха до най-ниското си ниво за сесията, след като Bloomberg News съобщи за промените.

Те са се понижили с 19% тази година, въпреки че това е по-добро представяне от това на повечето акции в технологичния индекс Nasdaq Composite.

Предишната визия на Apple за автомобила беше да предлага автономност от „ниво 5" – върхът на технологията за самоуправление, която никой автомобилен производител не е достигнал. Сегашният план се счита за по-малко амбициозен от този заради по-ограничения си обхват.

Това е най-новата промяна в стратегията на екипа за автомобили на Apple, който се сблъсква със смяна на ръководните кадри още от създаването си преди десетилетие. Настоящият лидер Кевин Линч се стреми да внесе повече стабилност и да се съсредоточи върху практическите цели след години на промени в приоритетите и дори някои съкращения.