Американският гигант в споделеното пътуване Uber Technologies създаде ново рекламно подразделение на бизнеса си, докато се опитва да диверсифицира източниците си на приходи чрез партньорства с брандове и рекламодатели, предава Ройтерс.

Компанията, която достига до 122 млн. месечно активни потребители по света, заяви, че ще продава рекламно пространство в своите приложения за споделено пътуване и UberEats, както и дигитални реклами в автомобилите, спонсорирани имейли и други видове реклама.

„Докато потребителите вземат решение за покупка и чакат за своя превоз или за доставка, ние можем да ги ангажираме с послания от брандове, подходящи за тяхното търговско изживяване“

- коментира Марк Гретър, генерален мениджър на рекламното подразделение на Uber.

Ходът следва подобни действия от страна на конкурента Lyft от началото на август. Компаниите за споделено пътуване като цяло търсят алтернативни източници на средства, предвид факта, че не генерират стабилна печалба.

Uber, която навлезе в рекламния бизнес през 2019 г., обяви, че иска да достигне 1 млрд. долара рекламни приходи до 2024 г.

Директорът по сигурността – съден за укриване на пробвив

Междувременно бившият директор по сигурността на Uber Джо Съливан беше осъден за укриване на мащабен пробив в базите данни на компанията от 2016 г., когато компанията се управляваше от съоснователя Травис Каланик.

През последната година някои от най-големите технологични компании в света станаха жертва на международна група хакери – някои от тях тинейджъри – чиито мотиви понякога изглеждат необичайни, твърдят експерти по сигурността, цитирани от Wall Street Journal.

В понеделник Uber Technologies каза, че е станала жертва на група, наречена Lapsus$, която твърди, че е получила достъп до вътрешните системи на компанията и публикува съобщения до служителите.

Това е поредният такъв случай в забележителната поредица от хакерски атаки. Миналия месец Cisco Systems каза, че е станала жертва на пробив, най-вероятно от хакер, свързан с Lapsus$. А през март групата проникна в мрежите на производителя на чипове Nvidia, на Microsoft, на Okta, Samsung Electronics и други, обявиха компаниите.

Някои хакерски групи инсталират зловреден софтуер или без много шум крадат данни, като информация за кредитни карти или номера на социални осигуровки, които след това продават. Други са подкрепяни от правителства и се опитват да откраднат корпоративни тайни или да извършат шпионаж.

Lapsus$ е различна, казват експерти по сигурност

Понякога групата изнудва компаниите за пари. Но често мотивацията е свързана с публичността: вид известност, използвана за трупане на доверие сред други хакери, така че евентуално да могат да се обединят за бъдещи престъпни начинания, коментира Алисън Никсън, главен изследовател във фирмата за киберсигуност Unit 221B.