Решенията за дигиталната неприкосновеност, въведени от Apple и Google, принуждават рекламната индустрия да преосмисли начина, по който работи, коментира Морис Леви от Publicis Groupe, цитиран от CNBC.
Председателят на третата по големина рекламна компания в света твърди, че промените в iOS на Apple и в браузъра Chrome на Google означават, че рекламодателите трябва да „преосмислят целия начин, по който работим“.
„Това не е чиста победа“ за традиционните рекламни агенции, допълва Леви в интервю за медията.
„Неприкосновеността е изключително важна“, твърди той. „И смятам, че фактът, че всички тези платформи се грижат за неприкосновеността на потребителите и на своите клиенти, е нещо, което е от изключителна важност. Но води до промени в начина, по който работим“.
Действията на концерните, които промениха света на рекламата
Тази година Apple започна да принуждава разработчиците в платформите си да искат позволение, преди да събират уникалните идентификатори, използвани от рекламодателите за таргетиране на мобилни реклами и измерване колко ефективни са те.
В браузъра си Safari компанията вече забрани използването на неоторизирани бисквитки на трети страни, на които много рекламодатели разчитат, за да следят интернет потребителите и да им предлагат персонализирани реклами.
Сега Google планира да се сбогува с бисквитките на трети страни в Chrome и е в процес на търсене на алтернатива. Миналата седмица технологичният гигант заяви, че ще даде възможност на британския регулатор по конкуренцията да изкаже мнението си за предложението за замяна на бисквитките.
Всичко това доведе до спорове в технологичната индустрия. Facebook и Apple се карат за най-новите подобрения, свързани с неприкосновеността.
Как ще се защити Facebook
Facebook вероятно ще е една от най-силно засегнатите компании от промените в мобилната операционна система iOS и залага все по-смело на нови бизнес линии като онлайн пазаруването.
Леви коментира още, че придобиването на компанията за данни Epsilon за 4,4 млрд. долара от Publicis ще помогне за защитаването на маркетинг гиганта от последиците от промените, въведени от Apple и Google.
Apple, Google и други големи технологични компании са обект на все повече критики от регулаторите по света за всичко – от прекаления им мащаб до това колко данъци плащат. Този месец Г-7 сключи историческо споразумение, поставящо глобален минимум на корпоративен данък от 15%.
Решението до голяма степен е насочено към справяне с избягването на данъци от дигитални гиганти като Apple, Google, Facebook и Amazon. Новата данъчна система свързва местата, където въпросните фирми реално оперират, вместо с това къде се намира централата им.
„Смятам, че решението, което беше взето, е много добро“, посочва Леви. „Вярвам, че е нормално някой, който работи в една страна, да плаща данъци в същата страна“.